Wat is nou HET supplement voor meer energie?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

snissje

Wat is nou HET supplement voor meer energie?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 12:25

Ik ben opzoek naar een supplement wat echt energie levert.
Ik heb een 13 jarige merrie die ZZL loopt. Die vooral in de zomer als ze op het land staat iets feller mag zijn. Ze krijgt nu 2 x per dag 1/2 sportbrok 1/2 granenmix en na het werk 3/4 perfomix van cavalor. Daarin geef ik nu de EnerG van NAF. Wat werkt bij jullie nou echt goed?

Ze staat nu ong van 10:00-15:00 op het land. En heeft de rest van de dag ook de mogelijkheid om ruwvoer te eten doormiddel van een XXL slowfeeder met hooi. Paard staat op stro.

Ik wil haar niet korter op het land zetten. Dit is het "enige" moment dat ze gewoon lekker paard kan zijn en lekker kan eten en een kan beetje kroelen met haar vriendinnen.
Afbeelding

DarkoFoitzik

Re: Wat is nou HET supplement voor meer energie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:27

www.paardnatuurlijk.nl

voor mij heeft het tegenovergestelde gewerkt. minder krachtvoer en meer ruwvoer. anvullen met vitaminbrok en klaar.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 12:29

Heb ik ook al geprobeerd. Ze heeft zelfs alleen op hooi gestaan met een vitamine brok. Tot nu toe doet ze het hier het beste op.

Meer ruwvoer dan onbeperkt kan ik haar niet bieden :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:36

Ik gaf ze dan altijd haver,daar werden ze heel erg pittig van,barste van de energie.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:39

Ik gaf dagelijks pavo sportfit.
Daar ging die van mij wel beter op.
Is dan wel geen supplement maar werkte wel!

Die van jou staat totaal op 3 kilo per dag zie ik. Ik zou daar zeker niet meer van maken. Probeer je hoeveelheid brok/hardvoer te beperken zover dat kan.
Ze moeten het ook allemaal verteren en dat kost ook energie.

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 13:00

lifeforce, heeft hier echt geholpen qua energie (voorwaartser en uithoudingsvermogen), lossigheid en uiterlijk paard. 1e maand merkte ik weinig verschil, 2e maand van de een op andere dag een heel ander paard.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 17:17

Misschien Opkikker van NAF ? Dat verbetert de darmwerking en dus ook de vertering, waardoor er ook meer energie uit het voer gehaald kan worden.
Pink powder heet het in het engels ( voor het geval je er op wilt googlen op engelse sites ).

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 17:23

Mijn vorige sportpaard liep super op triple P van pavo, daar kreeg hij heel veel energie van. 2 scheppen per dag. Ik voer nu horsefood omega 3 maar dan komt de energie langzaam vrij, dat is bij jonge paarden wat fijner.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 17:25

Ik geef mijn paard ook lifeforce elite, hij is vlotter en lijkt het wat makkelijker vol te houden :j

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 20:55

je voert nu vanalles door en bij elkaar. met allemaal hun eigen verhouding. waarom?
ik zou zeggen zoek 1 voer wat je eventueel aanvult met haver of extra olie voor energie.

ik ben van een muesli overgestapt op pavo care4life. pony's hebben energie te over om vele kilometers, ( zo'n 35km per rit) te lopen en zijn dan nog niet moe en ook niet tot nauwelijks bezweet.
door veel granen ( zetmeel dus) en suikers in je paard te stoppen hebben ze daar veel energie voor nodig om alles te verteren. daarom ben ik overgestapt op care4life en na een paar weken omschakelen was het verschil overduidelijk.

en 3 uurtjes buiten vind ik persoonlijk erg weinig. lekker de hele dag buiten maakt ook het koppie leeg en kan ook meer energie geven. mijn voormalige z- springpaard stond gewoon de hele dag buiten, kreeg veel hooi en minder dan een halve kilo krachtvoer. altijd actief en werkwillig.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 21:03

Geef haar een beetje pavo Top sport .
Is qua suikers en zetmeel een veilig voer , maar ze worden er echt energieker van zonder dat je een kg of meer moet geven .
Ik vindt het ideaal

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 21:06

Ze staan van 10:00 tot 15:00. Dat is toch echt 5 uur. Voor een paard wat op ZZ licht niveau moet presteren is dat genoeg. Wss trained ze het paard nog zo'n anderhalf uur per dag. En dan zit je toch aan flinke intensieve beweging. Sportpaarden gaan vaak geen tien uur het land op omdat dit ook veel energie kost. Daar worden ze juist sloom van. Ik zou ook 1 merk compleet voer uitkiezen met eventueel een aanvullend supplement. Ipv verschillende voersoorten.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-16 11:51

Ja ik zit ook na te denken om de cavalor weg te doen. Heeft volgens mij geen meerwaarde. De sportbrok met granenmix laat ik wel zo als het is. De opkikker van NAF zou ik wel eens kunnen proberen. Paard staat idd 5 uur buiten wat voor haar genoeg is. Ze werkt hard zat en staat ook vaak lekker even te dutten op stal.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 10:17

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 12:35

Ja zoiets is eigenlijk wat ik zoek. Wt vinden jullie van de maxxH

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 12:46

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 12:48

Gepunte haver" gaan ze als de brandweer op is mijn ervaring :D

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 12:53

(Gepunte) haver is zeker iets wat goed helpt! Maar ik weet uit mijn omgeving dat als je het iedere dag voert je op een gegeven moment telkens iets meer moet voeren voor het gewenste resultaat. Wat zijn jouw ervaringen daarmee Ianrowan?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 13:02

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:50

En ik met de topsport van pavo .
Geef het een beetje bij dagelijks en paard is duidelijk frisser en fitter .
Ik ben klaar met poedertjes etc
Gewoon een energie rijk voer naast de gewone sportbrok

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:54

Ik voer ze hier Kentucky Lite E. als ze wat feller mogen, werkt perfect.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:57

Ik geef NAF EnerG en Pavo Triple P :)

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 19:06

Is gepunte haver anders dan de granenmix? Die bestaat uit verschillende soorten haver.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 19:32

Hier staat een oudje op Havens power plus (met haver) en daar is ze enorm van opgeknapt. Momenteel zijn we aan het trainen voor klasse 1 (endurance).
Vind ik persoonlijk heel goed werken en soms krijgt ze het gemengd met slobber. Zou het bij 1 merk houden en vooral kijken naar samenstellingen van het voer en bedenken hoe je haar sneller wilt hebben. Mis je suplesse en is ze te traag in beweging of heeft ze echt een energietekort en red ze het einde van de training niet? Als je naar supplementen gaat kijken dan geef je namelijk twee verschillende. Verder hoor ik ook goede verhalen over NAF opkikker als supplement als ondersteuning voor energietekort.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 19:43

In de endurence en gebruiken ze ook wel lijnzaadolie voor energie die lang en langzaam vrijgegeven word. Dus ideaal als je de tweede proef vd dag ook een topprestatie wil. We hadden hier in de winter een keer dat pony aan moest komen dus 200 ml per dag gegeven. Die werd me daar een partij heet! Verder geef ik geen granen of suikers, deze verstoren de bacteriën die energie uit ruwvoer halen waardoor jer er zoals eerder beschreven steeds meer van moet geven.