Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kuil schreef:Vogeltjesland is land waar de weidevogels eerst gebroed hebben.
Kuil schreef:Maar is het niet zo dat je zowiezo niet weet of er giftige planten in ruwvoer zitten?
Wij krijgen nu ook balen van leveranciers die het gewoon van een weiland halen. Maar wie zegt mij of hierin geen schadelijke planten zitten?
Kuil schreef:Maar is het niet zo dat je zowiezo niet weet of er giftige planten in ruwvoer zitten?
Wij krijgen nu ook balen van leveranciers die het gewoon van een weiland halen. Maar wie zegt mij of hierin geen schadelijke planten zitten?
Kuil schreef:Bij de fouragehandelaar kopen wij niet. Dit is eenvoudigweg te duur. Wij kopen bij de boer "om de hoek".
Ter info.Vogeltjesland is dus land waar de weidevogels hebben gebroed en er is niets aan het land gedaan. Dus het is "langstengelig" verpakt hooi/kuil.
paardje1983 schreef:Kan je gewoon aan de paarden voeren. Is mooi langstengelig en grof van hooi kuil. Qua voedingswaarde zit er weinig in. Mag pas na 13 juni gemaaid worden en mag ook niet voor die tijd bemest worden. Enkel na die datum alleen kunstmest
. Er zijn pakketten waarbij je mag mesten/maaien etc. Er zijn pakketten waarbij het land 'gewoon' grasland is, alleen wordt er actief naar nesten gezocht en je hebt de stukken natuurland die gewoon vol "zooi" staan maar vogeltjesland worden genoemd. Daarnaast zijn er nog meer pakketten. (In mijn werk heb ik hiermee te maken
).