Wie heeft ervaring met gumbits voor paarden in praktijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Wie heeft ervaring met gumbits voor paarden in praktijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 06:32

Gumbits
Ik kom dit tegen op de sitd van Gumbits met indrukwekkende lijst testimonials.
http://www.gumbits.com/testimonials/

Het zou een natuurlijk kauwgom zijn voor paarden.
Het zou helpen tegen knarsetanden, betere harmonieuze aanleuning, en meer speekselvorming

Ik ben heel benieuwd wie ervaring heeft met gumbits.

Vanuit cranio sacraal behandeling snap ik dat het afkauwen veel spanning uit het hoofd paard weghaalt. Ik ben benieuwd wat de praktijkervaring is. Diederik van Silthout is ambassaduer in Nederland van gumbits

Whoopster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 06:39

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 06:43

ik heb geen enkele ervaring met welk "hulpmiddel" dan ook

ik zorg er voor dat paarden tijd krijgen om in balans te komen, fysiek en metaal, als je dat doet gaat elk paard rustig aan het werk

vaak is het de druk van "moeten presteren" op een moment dat we er nog niet echt klaar voor zijn

in mijn beleving moet een paard mentaal de tijd krijgt om als "athleet" te mogen groeien en in balans te komen, ik heb geen "stress" paarden -het kost wel even tijd en geduld om ook de ruiters/amazones de kennis hiervoor bij te brengen maar als dat lukt ...........................feestje

tamary

Re: Wie heeft ervaring met gumbits voor paarden in praktijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 13:31

Praktisch gezien : ze moeten het lusten en niet elk paard kan kauwen met een bit in (sommigen moeten dat kennelijk leren), komt bij dat zo'n knikker rottig vast kan komen te zitten als die heel doorgeslikt wordt. Speekselen doet paard ook wel op een stukje appel (oude truc hiervoor). Zelf zie ik liever een paard met ontspannen mond en bit stil dan een die gefixeerd met het bit aan het klooien is (meestal door bit dat niet lekker zit).