Graasmasker voor pony?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bontejames

Graasmasker voor pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 11:21

Graag jullie advies gevraagd. Mijn pony staat 24/7 in de wei. De pony krijgt geen snoepjes/koekjes/wortels en verder havens gastro+ bijgevoerd (1 schep per dag). Verder heeft hij altijd toegang tot water. Hij heeft last van dunne natte groene mest die zuur ruikt. Ook is mijn pony wat opgeblazen en heeft een grasbuikje. Hij is niet te dik! Advies van mijn DA heb ik al gevraagd, eiwitten moeten om laag en hij moet van het gras af om te kijken of dat de oorzaak is. Mijn pony is verder in orde, geen last van wormen, geen last van zand in de darmen enzovoort alles is nagekeken. Mijn DA gaf het advies om mijn pony op zand te zetten met alleen hooi om te kijken of hij daar goed op zou reageren. Zijn maag- en darmstelsel is duidelijk van streek. Dit is GEEN optie. Mijn pony breekt de boel af als hij alleen staat, eet niet en wordt heel druk. Ook is er op onze stal geen paddock of stuk zand waar ik hem op kan zetten. Dus mijn "idee" zou een muilkorf kunnen helpen? Zodat de hoeveelheid gras dat hij binnenkrijgt wel verminderd wordt. Het is overigens niet de bedoeling dat hij veel dunner wordt. Hebben jullie hier ervaringen mee of verder nog andere tips/ideeën.
/3

bontejames

Re: Graasmasker voor pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 20:47

Iemand?

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:02

Ik zou toch het advies van de DA opvolgen, en eerst bekijken of je pony als hij ipv gras hooi krijgt niet opknapt. Misschien een klein stukje afzetten naast de kudde en hem daar hooi evt in een slowfeeder gaan voeren?
En misschien kun je dit proberen: http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... 075?v=True

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 21:06

JeaDH schreef:
Ik zou toch het advies van de DA opvolgen, en eerst bekijken of je pony als hij ipv gras hooi krijgt niet opknapt. Misschien een klein stukje afzetten naast de kudde en hem daar hooi evt in een slowfeeder gaan voeren?
En misschien kun je dit proberen: http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... 075?v=True

Als ik een stuk afzet, zelfs naast de kudde, raakt hij in paniek. Of hij ontsnapt of hij eet helemaal niet meer. Hij is heel gevoelig dus zo makkelijk is dat nog niet.. Wil alleen wel dat mijn paardje gezond is ipv maar aan blijven keutelen met natte groene mest..