Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Azmay schreef:Ik was bang dat er te veel troep in potjes zou zitten dus ik geef lijnzaadolie met extra vit E(van Vitalbix).
Ik lees even mee zodat ik volgende winter goed voorbereid ben
Koper schreef:Azmay schreef:Ik was bang dat er te veel troep in potjes zou zitten dus ik geef lijnzaadolie met extra vit E(van Vitalbix).
Het schijnt dat er helemaal niet zo veel éxtra vitamine E in zit (in lijnzaad zit sowieso al vitamine E). Daarom dat ik dus weer op zoek ben naar een potje. Belangrijk daarbij is dat het suikervrij is. Van bij voorbeeld de softgel-inhoud die net gepost is vind ik het lastig te achterhalen hoe het daarmee zit.
tamary schreef:Gewoon de softgels van bv kruidvat. vit e heeft vet nodig om opgenomen te worden, dus poeder is lastig. Softgels kan je ook open prikken en laten leeglopen als ze ze niet zo opeten.
Azmay schreef:Ik was bang dat er te veel troep in potjes zou zitten dus ik geef lijnzaadolie met extra vit E(van Vitalbix).
inkepink schreef:Ik voer deze: http://www.pardoes-aurora.nl/pardoesbes ... _Olie.html.
Dat is dezelfde olie als die in de softgels zitten maar mijn paarden eten keurig om de softgels heen en deze olie plakt lekker dus wordt gegarandeerd opgenomen EN is goedkoper in gebruik dan de softgels van healty origens
Koper schreef:Ik zit eens even te lezen en het heeft toch mijn voorkeur om een poeder te gebruiken. Het lijkt mij niet logisch om gelatine in mijn pony te stoppen en ik heb er zelf ook principiële bezwaren tegen dat het in het omhulsel zit.
Jessix schreef:Azmay schreef:Ik was bang dat er te veel troep in potjes zou zitten dus ik geef lijnzaadolie met extra vit E(van Vitalbix).
In die olie zitten 1000 I.E. per liter, 1000 I.E. zit ook in één softgel. Dus voor mij was dat de reden om voor een softgel te kiezen, hoewel ik ook wel die lijnzaadolie geef hoor. Maar dus niet perse voor de vitamine E.