Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
missverynice schreef:Hoe was de vacht toen je 10 jarige pony wel een deken droeg?
Koper schreef:In Nederlands hooi zitten echt onvoldoende vitamines, mineralen en sporenelementen. Helemaal nu, dat hooi is al bijna een jaar oud en de gehaltes aan vitamines enzo lopen terug in de loop der maanden.
Een dartmoor zou ik een vitamine- en mineralenbrokje geven. Er zijn verschillende merken te krijgen. En mijn pony krijgt in de verhaarperiode een beetje extra. Kan ze wel gebruiken.
Hilary schreef:Ik zou gaan voor een vitaminebrokje (daar lopen al topics over hier op bokt; ik raad Balancer van Je Paard Gezond en Fit aan) en gemalen lijnzaad (hele lijnzaadjes even in de koffiemolen fijnmalen). Blijkbaar heeft je pony ergens een tekort aan, waardoor hij de vacht nog wat langer vast wil houden. Dit kan overigens ook te maken hebben met net iets te schraal zijn.
Helpt dit niet, dan is onderzoek naar Cushing / PPID wellicht te overwegen (hoewel je pony geen problemen lijkt te hebben met gras, begrijp ik).