Zelf heb ik 2 shetten.
1 wordt volgende maand 2 en is helemaal gezond.
De andere is 9 en heeft last van zomereczeem.
Dan is er nog de Shetlander van de stalbaas, die is 22 en is hoefbevangen.
Ze stonden tot vandaag 24/7 op het gras. Afgelopen dinsdag is de pony Vd stalbaas hoefbevangen geraakt en op stal gezet met pijnbestrijding op advies van de dierenarts.
Mijn pony heeft 1,5 week geleden een prik gehad tegen de jeuk waarmee een extra kans is op hoefbevangenheid. Hiervoor waarschuwde de dierenarts nog toen ze dinsdag voor de andere pony kwam.
Inmiddels heb ik vanavond een stukje afgezet (ik schat in 4 bij 12 meter) daarvan is de helft schuilstal en de andere helft zwart zand met hier en daar een sprietje gras omdat dit kapot gelopen is. De schuilstal bestaat uit klinkers op de vloer met een minimale stro bedekking aan de achterzijde. Op deze manier hebben ze verschillende ondergronden waar ze uit kunnen kiezen. Er hangen 2 hooinetten die elke morgen gevult word en savonds gecontroleerd of ze nog wat hebben voor de nacht en zo nodig wordt er bij beide netten nog een kwart bij gedaan. In de avond mogen ze 1 tot 3 uur op de weide met lang gras en dan gaan ze weer terug naar hun schuilstal/paddock.
Nu ben ik bang dat ze misschien een vitamine/ mineralen te kort gaan krijgen en vraag me af wat ik daarvoor bij kan voeren en of het idd ook echt nodig is om een vitamine/mineralen brok bij te geven.
Ik heb gekeken op de site van voervergelijken , maar daar wordt ik niet veel wijzer van, dus ik hoop dat iemand me verder kan helpen hierin.
Alvast bedankt!! Ook namens de pony's