Kalmerend supplement

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamflower

Kalmerend supplement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 10:49

Voor mijn 5 jarige merrie ben ik op zoek naar een supplement of druppels die haar overdreven reacties wat kunnen temperen.

Het is een merrie die in bekende situaties heel relaxed is en superbraaf maar in nieuwe situaties of omgeving krijgt ze zoveel prikkels binnen dat ze van veel schrikt en onrustig word.

Zo heb ik haar van de week een paddock opgeschoven, dus in de paddock aangrenzend aan 'haar' paddock. Nou, alsof de wereld verging. Rondjes lopen, overal mesten, hooi in de waterbak dippen, amper eten, van een bewegend blaadje schrikken, etc.
Verder is alles gelijk gebleven, dezelfde paarden naast haar etc.

Ik zoek nu iets wat langere tijd gegeven mag worden wat haar niet suf maakt maar de prikkels wat minder hard laat binnenkomen. Het is een merrie die hoog in het bloed staat dus ik verwacht geen wonderen maar het zou fijn zijn, ook voor haar zelf als ze minder heftig op veranderingen of nieuwe dingen reageert.

Magnesium voer ik haar al op het moment, maar dit haalt weinig uit, evenals bach rescue.

Wie weet iets wat goed werkt bij dit soort paarden met een wat nerveuze aanleg?

Ipsilonka

Re: Kalmerend supplement

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 10:52

Voor bepaalde situaties heb ik met mijn paard wel Cavalor Calm gegeven, maar dat kun je niet onbeperkt voeren.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 10:53

een supplement van liquihorse dan? geen ervaring mee maar kun je misschien eens op zoeken

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 10:56

Van mijn veearts kreeg ik het advies om Zennn van Audevard te proberen.

Weliswaar andere situatie, maar voor mij toen ook bedoeld om stress te verminderen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:03

strezz druppels van phytonics, on combinatie met magnesium

Kelly08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:00

Geef je wel genoeg magnesium? Ik heb 2 jaar geleden mijn nerveuze merrie magnesium chelaat gevoerd, maar merkte geen verschil. Nu toch maar weer eens proberen en geef nu citraat. Mijn paard weegt ongeveer 700 kg en heeft dan behoefte aan 0,02-0,03 gr per kg lichaamsgewicht nodig. Is ongeveer 21 gr uit het totale rantsoen.

Volgens de citraat verpakking moet ik 10 gr geven en is 1,6 gr opneembaar magnesium. Dit deed niets en heb nu verhoogd naar 25 gr magnesium = 4 gr opneembaar en wat een verschil. Ze schrikt nog wel, maar het zakt veel sneller weg. Heb vandaag zelfs aan een halster een rondje hei met haar gewandeld. Dit had ik 2 weken geleden echt niet moeten doen! Ik ga over een tijdje wel afbouwen en kijken op hoeveel zij het goed doet.

Dreamflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 19:24

Ik geef inderdaad citraat.
Geeft jij 2 x per dag of 1x per dag?

Kelly08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:42

Dreamflower schreef:
Ik geef inderdaad citraat.
Geeft jij 2 x per dag of 1x per dag?

1x helaas eet zij poedertjes slecht en meng het met slobber. Geef het wel op ongeveer de zelfde tijd. Had nooit verwacht dat zij zo zou kunnen veranderen door alleen magnesium. Heb ook al verschillende druppeltjes en poedertjes geprobeerd. Bloeduitslag gaf aan dat zij in principe geen magnesium tekort had, maar toch werkt het. Hopelijk kan zij ook over een paar weken op een lagere dosering. Zo sneu om ze zo in paniek te zien terwijl er niets aan de hand is (in mijn ogen).

LauraO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:09

Ik herken je verhaal. Had zo mijn eigen merrie kunnen zijn. Erge is dat ze dus ook al heel veel magnesium krijgt, maar door een peesblessure nu ook eigenlijk gewoon rustig moet doen/zijn. Rustig komt echter niet in haar woordenboek voor, dus ik volg even voor de tips.