Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Captain schreef:Dat werd ons enorm afgeraden. Dit doordat ze ook samenstaat met een minihengst. tot nu toe gaat alles super zelf als het haar seizoen is.Merriebrok?
Weidebloem schreef:Neen, oorzaak onbekend. ze krijgt al veeeeel meer eten als er voor maar ze blijft afvallen. Alles in het bloed was in orden. Het gevolg van Lyme is nog niet duidelijk hier zijn we nog maar net achter gekomen.Weet je waar het eiwit tekort vandaan komt? Ondervoeding? Worminfectie? Of ander mankement? Edit: Gevolg van Lyme?
Gras en hooi zijn natuurlijk de eiwitbronnen voor paarden. Dus zorg voor onbeperkt goed hooi. Daarnaast kun je luzerne voeren.
MarjanB schreef:Jammer genoeg vind je dat hier zeer moeilijkLuzerne. En dan de versie van subli, die is zonder melasse
. Heb er daardoor nog geen ervaringen van gehoord. Wij hebben hier enkel een beperkt aanbod van mijten en pavo onawydouw schreef:Captain schreef:Dat werd ons enorm afgeraden. Dit doordat ze ook samenstaat met een minihengst. tot nu toe gaat alles super zelf als het haar seizoen is.Merriebrok?
Een merriebrok maakt niet hengstig of vruchtbaarder ofzo. onawydouw schreef:Captain schreef:Dat werd ons enorm afgeraden. Dit doordat ze ook samenstaat met een minihengst. tot nu toe gaat alles super zelf als het haar seizoen is.Merriebrok?
butengeweun schreef:Stap 1 hengst erbij weghalen? of zeg ik nu wat vreemds anders heb je toch kans op een veulentje.
troi schreef:Merriebrok! Dat heeft alleen meer voedingsstoffen, stimuleert het hengstig worden niet.
Overigens kun je er op wachten dat ze er een keer voor gaat liggen en je een drachtige merrie hebt...
onawydouw schreef:butengeweun schreef:Stap 1 hengst erbij weghalen? of zeg ik nu wat vreemds anders heb je toch kans op een veulentje.
hengst gaat er niet van weg ! is mijn mini die helemaal niets probeert bij haar. zelf niet als ze ligt. merrie laat het ook helemaal niet toe.
onawydouw schreef:butengeweun schreef:Stap 1 hengst erbij weghalen? of zeg ik nu wat vreemds anders heb je toch kans op een veulentje.
hengst gaat er niet van weg ! is mijn mini die helemaal niets probeert bij haar. zelf niet als ze ligt. merrie laat het ook helemaal niet toe.
Captain schreef:onawydouw schreef:merriebrok wekt wel alles op. veulenbrok die hiervoor dient helpt niet bij haar.
Bewijs?