Haverstro en Luzerne kan ik inderdaad allebei eens naar kijken! Moet dan wel weer opletten met eiwitten en Calcium denk ik, met luzerne dan. Hoeveel zou ik daarvan kunnen voeren? Een emmer? 1.5 kg ofzo denk ik dat dat is. Heb wel begrepen dat het ook verveling tegen gaat vanwege de kauwbewegingen, dus dat is ideaal.
Bij de verticale ruif heb je een schuine afloop op de bodem die alles naar voren duwt. Dus de bodem loopt schuin af. Maar ben er inderdaad nog over na aan het denken.
@Sakvis: Dat wist ik niet. Misschien toch maar niet dan. (de ruif) &Ja, inderdaad op onze stal dien je zelf voor hooi te zorgen. Dus zelf voeren, kopen alles. (helaas) ik begin te denken dat ik beter kan verhuizen aangezien ik nu zelf ook de stal dien uit te mesten en op te strooien iedere dag. Ik week het een half uur omdat dat is wat de dierenarts gezegd heeft. Eigenlijk verder geen reden buiten het zekere voor het onzekere nemen? :'] Misschien ben ik daarin nu nog een beetje te voorzichtig.
@Ibbel: Oké, ik heb er totaal 0 ervaring mee dus die informatie is zeer welkom. Klinkt als geen slecht idee. Dus in die hoeveelheden aan voordroog voeren kan in die zin geen kwaad? Dan kan ik inderdaad wellicht eens overleggen hier thuis om daar misschien op over te stappen. Bedankt!
&Ja, het ziet er inderdaad naar uit dat ik meer zal moeten voeren. Overigens hoop ik wel dat hij binnenkort ook gewoon merkt/voelt dat er (vrijwel) altijd wat te eten is en dat hij dan wellicht íets rustiger zal zijn met zijn hooi. Een vriendje wat naast hem staat staat 5 uur te slapen voordat hij eens wat aan zijn hooi gaat doen, en dan heb je mijn schranser er naast :']
Nogmaals bedankt voor de moeite van jullie reacties 
Wellicht ter overbodige informatie maar het gaat om dit stofmonster (foto is van een tijd terug):