Ik ben van plan om een van bovenstaande uit te gaan proberen voor mijn huidige paard. Paard heeft spat en ik ben benieuwd of dit hem gaat helpen.
maar wat is het verschil tussen de gewone pure glucosamine en de glucosamine MSM? (PharmaHorse) Of heeft iemand nog andere tips qua supplementen? Duivelsklauw oid?
Laatst bijgewerkt door Lin19 op 31-03-16 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Mijn merrie heeft artrose en nu 4 jaar terug een peesblessure gehad. Ik voer haar Glucosamine MSM, zodat niet alleen haar gewrichten soepel blijven. Maar haar bindweefsel/pezen ook sterk blijven. Ik merk een enorm verschil. Als ik stop met voeren begint ze na twee weken wat stijver te lopen. Opstarten duurt dan wat langer.
Toen der tijd gekozen voor een combi met msm ivm peesblessure. Merkte ook enorm verschil in genezing van de blessure. Bij het wel of niet voeren. Ben het altijd soort van preventief blijven voeren.
Kaatje
Geplaatst: 01-04-16 08:49
Citaat:
Toen der tijd gekozen voor een combi met msm ivm peesblessure.
Welk merk geef je ? Er zijn zoveel verschillende dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
N0a
Geplaatst: 01-04-16 09:28
Kaatje schreef:
Citaat:
Toen der tijd gekozen voor een combi met msm ivm peesblessure.
Welk merk geef je ? Er zijn zoveel verschillende dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Gluco met MSM is beter volgens mijn dierenarts. Zelf heb ik even gewisseld naar dat van paardendrogist, maar ga nu weer over naar Pharmahorse. Het product is echt zonder suiker (in die van paardendrogist zit dextrose) en heeft veel meer in verhouding als die van paardendrogist. Ik kom ook langer toe met de pot van 1kg als die van paardendrogist.
Misschien ook Olie geven met omega stoffen in, die hebben namelijk een ontstekingsremmende werking (of is mij verteld )