Ik heb een probleem en ik weet door alle honderden mogelijkheden en reacties niet meer wat ik nu moet doen.
Mijn pony heeft EOTRH ( https://www.paardenarts.nl/kennisbank/e ... een-paard/ ).
Hij heeft nu nog 3 snijtanden die er komende maand (april) uitgetrokken worden.
Aangezien hij daarna geen gras meer kan eten, moet ik een hooi net/tas/zak/etc. aanschaffen zodat hij voldoende ruwvoer binnenkrijgt.
Nu is de vraag: WAT MOET IK KOPEN?
Wat zoek ik?
- Er moet een grote hoeveelheid hooi in passen, ik heb niet altijd tijd om 2x per dag naar stal te gaan.
- Een redelijke prijs. Ik wil er het liefst 2 kopen zodat ik kan vragen aan mensen op stal om even een nieuwe voorraad op te hangen als de eerste leeg is en dat dit een kleine moeite is omdat er al een gevulde zak/tas/net/etc. staat.
- Ik wil dat mijn pony er lang over doet. Ik wil dat hij, net als wanneer hij gras zou eten, hij lekker de hele dag staat te kauwen. Ook om verveling tegen te gaan.
- Hij moet vanwege zijn gebrek aan tanden het hooi goed kunnen pakken, maar dus niet te makkelijk. Aangezien hij alleen zijn lippen heeft om het hooi er uit te trekken moet het ook niet te zwaar of te moeilijk zijn om het hooi te pakken....
Ik heb al talloze forums afgestruind maar kan de gouden tip nog niet vinden.
Wie helpt mij bij mijn dilemma?
Dacht zelf meer aan 7 cm mazen maar dat is ook weer zo groot en gaat het slowfeeder idee een beetje weg...