Maarrr... ik heb het idee dat hij nu meer energie verbruikt tijdens het verharen.
Ik wil hem dus graag gaan bijvoeren. Ik heb namelijk het idee dat ik hem een handje moet helpen. Want zijn dikke wintervacht verbergt namelijk zijn ribben! Ik schrok tijdens het borstelen gewoon, ik kan duidelijk zijn ribben voelen. Maar door de dikke vacht zie je ze niet.
Ook steken zijn heupbotten wat meer uit dan anders. En dat is eigenlijk ineens heel snel gegaan, rond de tijd dat hij is begonnen met verharen.
Hij kan goed hooi eten, daar heeft hij geen moeite mee, maar naast hooi heeft hij op dit moment duidelijk wat meer nodig.
Ik denk niet dat het gebit problemen geeft. Want ook wortels en beloningssnoepjes kauwt hij zo weg.
Ik vermoed echt dat de beginnende rui energie vreet. Maar ik heb hem zelf nog niet zo lang, dus ik moet er ook nog achter zien te komen hoe hij door de seizoenen zich houdt.
Ook mijn Haflinger is rond deze tijd van het jaar altijd wat schraal zo na de winter. Maar dat is al die jaren dat ik hem heb altijd weer mooi bijgetrokken in het voorjaar.
Maar voor de shet denk ik dat ik nu niet op nieuw gras moet wachten, maar toch even moet ingrijpen.
Wat kan ik hem het beste bijvoeren?