Ik zoek iets voor pony in kwestie om te geven als beloning na het werk, gewoon een schepje van iets in zijn voerbak is ok. Ik zoek niks als aanvulling qua vitaminen ed, dat zit in principe wel goed door de rest van zijn voeding. Echter zijn er nogal wat maars:
- pony reageert heel erg op gras, blijkt een soort grasallergie te hebben dus kan niet op gras, droog hooi gaat nog redelijk maar vanaf voordroog begint de ellende al. Om die reden geef ik geen grasbrok meer (dat had ik eerst namelijk). Ben me ervan bewust dat Agrobs ook gras is/bevat, maar dacht dit eens te proberen omdat dit van duitse weides komt (zonder bemesting), dus niet het standaard gras van hier..
- pony lijkt ook op luzerne te reageren (staartschuren), dit enkel als hij puur luzerne(brok) krijgt, dus beetje luzerne in de voeding moet wel kunnen.
- suikers/zetmeel worden zoveel mogelijk vermeden omdat ik het idee heb dat hij daar ook gevoelig op reageert (bepaalde voeding in het verleden), wortels & appels mijd ik ook om die reden (die krijgt hij wel genoeg van stalgenootjes, moet niet extra
).Dus ja, ik dacht Agrobs te proberen, de Leightgenuss (= ideaal voor paarden met overgewicht), maar dat moet hij na 3x gewoon niet hebben, gaat dan super vrolijk naar zijn bak, en met hoofd naar beneden weer naar buiten .. vind ik toch maar zielig
Zou iets anders van Agrobs wel kunnen?
Of iets als Cavalor Fiber Force?
Pavo Care4Life heeft hij ook een tijd gehad maar daar had ik niet zo'n goed gevoel bij, weet nog niet goed of ik dat opnieuw wil proberen.
Andere ideeën?
Omdat hij zijn hooi ook liever nat dan droog heeft (moet vochtig omdat hij anders gaat hoesten, maar als het niet (meer) nat genoeg is gaat hij zelf soppen in een waterbak
). Maar geen verschil helaas... 
Vind jij het heel zoet? Van die paar stronken die die van mij in de week krijgen hebben ze in elk geval nog niks opgelopen.