Creatine monohydraat action

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Starbreeze

Creatine monohydraat action

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 16:48

Vandaag zag ik bij de action een pot creatine monohydraat voor een klein prijsje. Iemand dit al een keer aan zijn paard gegeven? En hoeveel gram hou je aan voor een klein paard.

Azmay

Re: Creatine monohydraat action

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:50

Waar zou dit precies goed voor zijn?

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:11

Waarom zou je dat aan je paard voeren? Die heeft nl. genoeg aan een berg ruwvoer, een liksteen en vers drinkwater.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:25

Starbreeze schreef:
Vandaag zag ik bij de action een pot creatine monohydraat voor een klein prijsje. Iemand dit al een keer aan zijn paard gegeven? En hoeveel gram hou je aan voor een klein paard.

Is dat niet bedoeld voor humaan? Als je spieropbouw wilt moet je Myoplast geven.

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:34

Aub koop geen rommel van de action voor je paard...

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 17:58

Het is inderdaad voor spieropbouw. De paardencreatine is ook voor humaan gebruik trouwens..

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:41

Starbreeze schreef:
Het is inderdaad voor spieropbouw. De paardencreatine is ook voor humaan gebruik trouwens..

Maar waarom dan geen paardencreatine? Alleen om het kleine prijsje van de action?

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 21:54

Dus omdat hetzelfde product bij de action te koop is, is het ineens gevaarlijk ofzo? Geld is niet het probleem hoor, geld over de balk gooien omdat er een paard op de verpakking staat, daar heb ik veel meer moeite mee.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 22:00

Starbreeze schreef:
Dus omdat hetzelfde product bij de action te koop is, is het ineens gevaarlijk ofzo? Geld is niet het probleem hoor, geld over de balk gooien omdat er een paard op de verpakking staat, daar heb ik veel meer moeite mee.

Maar als dat spul van de Action voor mensen bedoeld is is dan moet je een paard wel een veel hogere dosering geven want die is 7 keer zo zwaar. En dan wordt het toch duur.

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 22:14

Starbreeze schreef:

Het is niet hetzelfde product daar verkijk jij je op ;)

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 22:23

Nou nou wat minder kan ook wel. Wie zegt dat ik dat doe?

Ik stel hier gewoon een vraag hoor maar krijg vooral off topic reacties.

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 22:43

Je vraagt om advies, dan krijg je dat ook: Niet doen! ;)

shiir_urr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 22:46

Ik zou het niet doen! Er is wel degelijk verschil tussen supplementen voor paarden als voor mensen. Er zitten verschillende toevoegingen bij zodat wij het als mens op kunnen nemen, zo ook voor de paarden.
Dan stop je je paard vol met stoffen waar de lever niet vrolijk van gaat worden.
Wil je geld besparen, kijk dan eens naar de producten van pharmahorse. Daar zitten geen suikers en andere overbodige vulstoffen in. En goedkoop! En je weet 100% zeker dat het geschikt is voor je paard

Addicty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:26

Mensen die roepen dat het niet goed is, daar zou ik hun reactie graag concreet van onderbouwd zien. We kunnen allemaal wat zeggen, maar wat is dan exact de reden waarom het niet goed is....? Dat je aan een andere dosering zit, ja dat klopt absoluut, maar dat hoeft geen probleem te zijn.
Welke stoffen zouden er toegevoegd zijn? Welke stoffen zouden exact slecht zijn voor je paard....?

Ik begrijp de topicstarter haar punt. Tegenwoordig worden er onwijs veel producten op de markt gebracht waar je echt niet van wilt weten wat voor een rommel dat is voor je paard. Kijk voor de gein eens wat er in je supps zit aan suikers, zetmelen, vulmiddelen, etc.

Ook zijn er producten die echt op diverse andere manieren te verkrijgen zijn en gewoon prima aan je paard gegeven kunnen worden. Dit zijn dan producten uit de humane sector, zonder de sticker paard/equipe en dus "hoofdprijs" er op.
Denk aan vitamine E (voor paarden vaak incl. selenium, terwijl ze het vaak al voldoende binnenkrijgen, muv de pure E zelf).
Eiwitten, vaak in de vorm van een muesli, die vervolgens bomvol suikers/melasse en zetmelen zit. Waarom geen soyaschroot, wat een pure eiwit is en goed door de maag-darmflora geaccepteerd wordt.
Myoplast, hemels, dat is werkelijk vloeken in de kerk. Een onwijs dure product waar het overgrote deel uit suikers bestaat. Als dit werkt, dan geloof je echt in het broodje aap verhaal. Ja, ze kunnen er ronder van worden, maar dat zijn geen spiertjes :-D
Last but not least de magnesium: in de veevoederhandel het primaire product halen scheelt vaak meer dan de helft als dat het bewerkt, verdund en gezoet (!!!!) wordt alvorens het in de mooie verpakking gaat voor de paardjes.

Creatine is een prima supplement die voor mens en dier te gebruiken is. Hierin zitten geen zaken toegevoegd die voor 1 vd partijen slecht zou zijn. Anders hoor ik het graag welke stoffen dit exact zouden zijn...
De beste vorm voor mens EN paard is de monohydraat-vorm, de meest pure vorm.

Ik heb geen idee wat er exact in de creatine van de action zit. En welke vorm creatine dit is (monohydraat, fosfaat of nitraat). Ik wil zelf altijd de exacte samenstelling van een product weten, alvorens ik het mijn dieren zou geven.

Laten we aub informatief zijn naar elkaar ipv te mokken. We willen toch allemaal tenslotte het beste voor onze dieren en onze portemonnee?