Afgelopen weekend kreeg ik van een dierenarts/acupuncturist het advies mijn paard rijstkiemolie te gaan geven. Rijstkiemolie is maar bij 1 ruitershop online te vinden, maar rijstolie staat gewoon in de supermarkt. Na een hoop gegoogle ben ik er denk ik uit dat het praktisch hetzelfde is dus dat ik prima die uit de supermarkt kan gebruiken.
Ik ben erg benieuwd of er hier mensen zijn die het aan hun paard geven of hebben gegeven en waarom? Hoeveel gaf je dan en wanneer zag je resultaat?
FairLady_
Geplaatst: 22-02-16 10:45
Volgens mij is rijstkiemolie het zelfde als gamma oryzanolj
Ik geef het niet aan de paarden maar aan de honden. Ideaal voor vacht en ook conditie en spieropbouw.
arun
Geplaatst: 22-02-16 15:49
Wel uitkijken welk rijstkiemolie je koopt (etiket lezen) want de goedkoopste merken bevatten soms minder Vitamine E en zijn ontdaan van gamma oryzanol. Voor de rest goed spul best beetje compenseren met lijnolie voor de balans omega 3-6.
Natascha
Geplaatst: 22-02-16 15:52
ik gebruik al 2 jaar de rijstkiemolie van de Jumbo (grote fles). Paarden gaan er mooi van glimmen en komen goed door de rui. Heb ook het idee dat de merrie die zomereczeem heeft hierdoor ook minder schilfertjes heeft dan voordat ik de olie gaf.