Ik ben al heel wat topics afgegaan, maar ik kom er nog steeds niet uit
Ik heb een 15 jarige kruising tinker (e-pony) die erg gevoelig op voer kan reageren. Van rijk (en veel) hooi/kuil/gras/krachtvoer krijgt ze al snel jeuk. Naar hoge waarschijnlijkheid reageert ze op de suikers en/of eiwitten.
Op dit moment is de jeuk goed onder controle, ze krijgt 5 keer per dag hooi, staat buiten in een grote merrie groep (beweegt daar al veel in) en word daarnaast 5 dagen in de week stevig getraind. Tot een half jaar geleden stond ze een stuk minder in training wegens ziekte, toen stond ze enkel op hooi en marstall force en een eetlepel veendrenk van Bio-ron en dit ging prima.
Nu ze zo stevig getraind zijn we naast de Marstall Force ook begonnen met luzerne en de Power-mix van Horsefood. We hebben dit heeeel rustig opgebouwd (echt met kleine handjes), en het leek goed te gaan met de jeuk maar toen ze op een gegeven moment op iets meer als een kwart voerschep muesli en iets meer als een kwart schep luzerne zat (2x p.d.) begon de jeuk toch weer op te spelen....
We hebben de muesli en luzerne toen weer terug gebracht naar twee handjes muesli en 1 handje luzerne en toen trok de jeuk weer weg.....
De reden dat ik een krachtvoer bij wil geven is omdat ze een beetje achter blijft in bespiering.
Nu ben ik dus opzoek naar een muesli waar ze geen jeuk van krijgt maar waar ze wel iets aan heeft in de training
Iemand suggesties?