Voeding voor eczeem paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Soraya_Tony

Voeding voor eczeem paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 22:32

Hallo allemaal!

Mijn paard heeft nu al paar jaar zomer eczeem. Dit jaar wil ik het groots aanpakken *\o/*

Mijn plan:
- Paard 24/7 op wei laten staan. Hierbij doen ze wel aan strookbegrazing dus niet gelijk vol het jonge gras.
- Wil graag tea tree shampoo of teershampoo kopen voor de huidschilfers en jeuk.
- Heb vele goede verhalen gehoord over Derfen dus dat ga ik ook eens proberen.
- Vorig jaar kreeg die tijdens de zomer iedere dag een klein schepje knoflook snippers door zijn voer. Dit hielp al redelijk!

Nu komt de vraag.. Door wat voor voer moet de knoflook? Voer met zo weinig mogelijk suikers, geen haver (wordt die heet van), enz

Heeft er iemand goede tips? Heb al geprobeerd knoflook tussen brood te stoppen, los te geven, bij een appel maar dan hoeft meneer het natuurlijk niet.. Ik wil wel dat hij zijn vitaminen en mineralen krijgt. Moet ik dan likstenen ophangen ??

Ook heb ik gehoord van lijnzaad, kan ik dit daarnaast nog geven of wordt het dan teveel? Of heeft het ook geen werking bij zomereczeem?

Graag hoor ik jullie bevindingen! *\o/*

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:41

Ik heb mijn eczeem paard afgelopen zomer voor het eerst zonder schuren de zomer door gekregen.
Mijn aanpak was: gewone vliegendeken (vaste hals en met buikflap), lekker de wei op en op stal nog wat kuil/hooi, subli dieetmix (graanvrij voer, heb je ook van pavo etc), knoflook olie en op de plekjes die hij toch nog kreeg wiemerskampfer oil.

Werkte top! Geen kale/kapotte/pussige plekken.

Edit: graan vrij voeren houd in dat ze ook geen brood meer mogen en standaard snoepjes.

Azmay

Re: Voeding voor eczeem paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:43

Met een Rambo SIH schijnt het vaak al heel goed te gaan.
Knoflook zou ik zelf dan weer niet doen, en bijvoeren alleen als nodig is en suiker en zetmeelvrij.

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:19

Geef je paard Sensitive en Switch en het is zo een stuk minder! meerdere succes verhalen gehoord! verkrijgbaar bij topfithorseshop!

Aslien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:25

Interessant topic, ik volg even.
Mijn paard heeft last van lichte zomer eczeem (schuurt soms zijn manen).
Maar er gaat best wat voer in, anders merk ik snel dat hij te weinig energie heeft. Hebben jullie nog tips voor voer met een laag suiker maar hoog energie gehalte?

Heb je al geprobeerd knoflook met luzerne te mengen? Dat heeft namelijk een laag suikergehalte, maar wel weer een hoger eiwitgehalte.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 12:14

Ik zou juist geen knoflook bij voeren.
Wat voor voer geef je nu? Misschien kan je eens kijken op hayster.nl dit is voer met laag suiker/zetmeel gehalte en geen granen, mais, melasse enz. toegevoegd.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 12:30