Ik heb gehoord en gelezen dat gember goed moet zijn voor een paard met bv spat-artrose, omdat dit het lichaam verwarmd. Kan iemand mij hier meer over vertellen ?
Ik weet het niet. Misschien zitten er de supplementen in zoals glucosamine, MSM en dat soort dingen in. Want dat zou inderdaad helpen bij de aanmaak van gewrichtssmeer. En dat moet je zien als een soort olie die bewegen soepeler maakt.
Mungbean
Geplaatst: 03-02-16 10:10
Gember heeft ontstekingsremmende eigenschappen, maar dat heeft niets maken met lichaamswarmte. Je gaat er ook geen spat mee genezen, hooguit wat verlichting bieden.
Glucosamine in combinatie met MSM zwavel is een beproefde combinatie die goed doet bij artrose achtige toestanden. Ik heb een paar jaar terug diverse soorten hiervan getest en ben uitgekomen op Horseflex. Zeer goed product voor eb schappelijke prijs. Het is neutraal van smaak en wordt dus makkelijk gegeten (veel producten die ik testte smaakten alsof je een paracetamol aan het kauwen was, héél bitter, bah). Ik kan duidelijk effect merken, mijn oude paard doet het er super op, en ook bij paarden van klanten konden we duidelijk verschil merken. Voor het geld hoef je het niet te laten om een emmertje te proberen. Succes!
Maris
Geplaatst: 04-02-16 09:58
In Duitsland wordt het wel heel veel gegeven aan paarden met artrose. Google maar eens op Pferd + Ingwer. Ook groenlipmossel is iets wat idd veel gegeven wordt in Duitsland. In Engeland is het weer meer micronised linseed ( lijnzaad dus ), rozenbottel en Boswellia.