Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
lolotjeh schreef:Ik zou geen luzurne en vitalbix geven zit te veel eiwitten in.
Ik zou gaan kijken naar voer waar het paard niet dik van word maar wel de juiste voeding binnen krijgt wat hij nodig krijgt.
Bijvoorbeeld neem je horsefood happy summer mix. Deze is echt voor de hele zobere paarden die ook snel dik worden en er zit geen gekke troep door zoals bind stoffen dat ze vaak gebruiken.

met ernstig zomereczeem en heb het daarmee weggekregen. Eventuele plekjes die het paard nu al heeft wassen met betadineshampoo, na een paar dagen nog een keer wassen en daarna doorgaan met de lijnzaadolie geven. Niet te veel lijnzaadolie geven, 1 of 2x per week een eetlepel afhankelijk van hoe groot/zwaar je paard is. Verder kun je beter geen shampoos en manensprays gebruiken want die tasten de natuurlijke beschermlaag van de huid en haren aan. Succes! xBlue schreef:Wat vaak werkt is gewoon alleen hooi geven en geduld hebben. Dus helemaal geen vitaminebrok/krachtvoer.
xBlue schreef:Wat vaak werkt is gewoon alleen hooi geven en geduld hebben. Dus helemaal geen vitaminebrok/krachtvoer.
ellepel schreef:xBlue schreef:Wat vaak werkt is gewoon alleen hooi geven en geduld hebben. Dus helemaal geen vitaminebrok/krachtvoer.
Dat heb ik een jaar gedaan.
Maar een eczemer heeft misschien juist nog wel meer nodig om de huid te laten herstellen.
Appie kreeg in dat jaar op alleen hooi.
Maar kreeg nog meer eczeem,werd mager en uiteindelijk ook nog eens een seleniumtekort omdat dat vaak te weinig in ruwvoer zit![]()
Wat wel belangrijk is om suikerarm te voeren