Phytonics detox?of wat anders..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Phytonics detox?of wat anders..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 10:15

Ik wil dit voorjaar graag een soort ontgift/detox 'kuur' geven aan mijn pony.
Gewoon om alles even op te schonen.

Doen meer bokkers dit? en wat gebruiken jullie?
Mij spreekt de Phytonics detox comp bijvoorbeeld wel erg aan, maar er zijn meer middelen...

Anoniem

Re: Phytonics detox?of wat anders..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 10:18

Serieus? Is er nu ook al detoxen voor paarden?
De wereld word steeds gekker, maar goed ieder z'n eigen ding natuurlijk.
Maar als jou paard gewoon goed ruwvoer krijgt, waarom denk je dat hij een detox kuur nodig heeft? Dat zou dus betekenen dat je je paard voer geeft waarvan je eigenlijk al weet dat het troep is... Toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 10:19

Nee, waarom denk je dat?
Je hebt niet op alles invloed he. Medicatie, ontworming enzovoorts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 10:47

Nee dat klopt, maar ik neem aan dat je er niet van alles in duwt wat overbodig is?
En bijvoorbeeld ontworming of medicatie geef je alleen als het nodig is en daar zorgt het lichaam zelf wel voor dat het overbodige daarvan uit het lichaam verwijderd word, de natuurlijke detox van het lichaam.

Daarom mijn vraag, als je paard goed ruwvoer krijgt (waar ik vanuit ga) waarom dan detoxen?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 15:22

Ik heb het gegeven tijdens ziekte na advies van mijn dierenarts, ik zou persoonlijk een paard 'zomaar' een detox kuur geven.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 15:31

Ik het de mijne al jaren als hij onder dek gaat (okt) en onder dek vandaan komt (mrt-apr) altijd zo'n detox kuur.
Nooit ziek iod...
Dit jaar voor het eerst vergeten in okt en hij is dit jaar ook voor het eerst ziek geweest ik vergeet het dus nooit meer
Ik doe een bakje met allemaal stukjes brood klaar zetten en de stal eigenaar gooit er steeds bij iedere voerbeurt en stukje brood bij.

Ik gebruik de producten van phytonics al jaren.

Multivit voor extra aanvulling
Gluco balance van mrt tot okt
Nu hoestte hij heel erg dus begonnen met Respi Comp

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:55

Ik ben ook erg fan van Phytonics!
En het is zeker aan te raden om je paard af en toe zo'n kuur te geven, ook al geef je goede kwaliteit voer.
Iedereen wordt dagelijks blootgesteld aan allerlei soorten belasting, uit lucht en water bijvoorbeeld. Daarbij drinken sommige paarden dan nog slootwater.
Entingen en sommige medicatie is noodzakelijk en het kan zeker geen kwaad om het lichaam van je paard daarbij te helpen om dat op te ruimen!
Sterker nog, paarden met zomereczeem zijn hier ook heel erg bij gebaat :j

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 17:01

Ik heb goede ervaringen met supplementen van Pervital. Hebben ook detox. Die gebruiken alleen echt goede kwaliteit ingrediënten, en bijvoorbeeld niet het goedkope broertje dat eigenlijk niet werkt.