Welke ondersteuning voor de maag?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fortuna22

Welke ondersteuning voor de maag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 23:17

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen wat betreft ondersteuning met supplementen voor paarden met een gevoelige maag.
Vroeger gaven we sommige paarden preventief enkele dagen Pronutrin voorafgaand aan een concours. Wat is momenteel een goed product?

Ik zou graag alleen ervaringen wbt de supplementen horen, discussies over management graag in een ander topic ;)

Angela

Re: Welke ondersteuning voor de maag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:21

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 09:19

Abler verkoopt omeprazole als ondersteuning ter preventie van maagzweren. Een kennis van mij gebruikt het en hoor er goede verhalen over. Het is wel prijzig.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 10:09

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 10:35

Klopt, het is hetzelfde bestandsdeel als in gastroguard zit, maar het is niet meer in NL te verkrijgen. Gastroguard is ook slecht verkrijgbaar en duurder dan die van Abler. Hoe dat precies zit met verboden middelen weet ik niet, ik weet wel dat die kennis met haar paard start en het ter preventie geeft.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:55

lucerne werkt maagzuur neutraliserend

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:04

Gastroguard is hét middel bij maagzweren en maagbescherming, werkt ideaal. Ook bij moeilijke eters vanwege stress op concours; met dit spul krijg je nagenoeg alles aan het eten. Duur grapje, zeker als je het vaak moet gebruiken. Verder heb ik ook nog goede ervaringen met Synovium Gastrosafe, is wat minder prijzig, en mijn pony is daarmee zichtbaar opgeknapt van zijn maagproblemen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:02

Nouvel schreef:
lucerne werkt maagzuur neutraliserend

Was ook mijn eerste ingeving, zonder dat je meteen naar allerlei poedertjes hoeft te grijpen.

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:14

Gastri comp van phytonics en ind maag compositum van puur.
Dit geef ik ook bij stresvolle periodes. Nadat mn paard ooit een maagzweer heeft gehad. Ze heeft het nooit meer opnieuw gekregen.

En verder voer ik ind ook dagelijks lucerne bij.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 10:55

Bedankt tot zover!

Paarden krijgen onbeperkt ruwvoer. Lucerne heb ik al eens eerder geprobeerd, maar willen ze niet eten...

Even voor de duidelijkheid, het gaat om preventie ;)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 08:33

Maag Compositum van de groene os, maar mijn paard eet liever de maag support van de Paardendrogist. Beiden werken wel even goed naar mijn idee. Ik geef het momenteel ook ter preventie aan mijn paard, omdat hij een tijdje wat medicatie gekregen had en hij ook wat gevoeliger daarvan geworden was aan zijn maag.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 23:35

Fortuna22 schreef:
Bedankt tot zover!

Paarden krijgen onbeperkt ruwvoer. Lucerne heb ik al eens eerder geprobeerd, maar willen ze niet eten...

Even voor de duidelijkheid, het gaat om preventie ;)

Ik zou het gewoon zo laten. Een paardenmaag heeft een regelmatige toestroom van vezels (vezelig hooi, takken, planten enz) nodig om goed te functioneren. Betere preventie dan dat is er niet. Wat heb je voor redenen om te vermoeden dat je paard maagproblemen zou kunnen krijgen?

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 17:01

Phytonics Gastri comp (dan lage onderhoudsdosering pakken en eventueel met wedstrijden etc verhogen), Synovium Gastrosafe en Mastic Horse heeft nu nieuw product op de markt