Arabesk schreef:Kun je ook de rest van je blgg analyse even hier neerzetten als plaatje? Dan wil ik wel even voor je doorrekenen of er eventueel een tekort of een overschot aan wat dan ook in zit. Wat is de leeftijd van je paard en hoeveel 'werk' doet ie?
Suiker uitsplitsen is niet per se noodzakelijk, alle vormen zijn eigenlijk niet zo best. maar over het algemeen is in hooi de hoeveelheid zo laag dat het niet schadelijk is, mits je biks/muesli/appels/wortelen weg laat.
Bedankt voor je reactie Arabesk! De analyses die ik heb gepost zijn voorbeelden van de websites van de BLGG en Biomentor. Het zijn geen analyses van de partijen die ik voer. Die analyses moet ik nog laten maken. En vandaar mijn vraag welke analyse zinvol is. De prijzen zijn namelijk ook nogal verschillend.
Jij zegt dat hooi bijna nooit te hoog in suiker zit. Ik vraag me af of dat zo is... Ik kreeg namelijk een hooianalyse voor mijn neus van een partij die ik wilde kopen en daar zat 16% suiker in. Voor een IR Haflinger is dat echt teveel... :-(
We hebben nu hooi uit Duitsland en voor de zekerheid wilde ik dit ook laten testen. Maar als ik het goed begrijp van je Arabesk, zou een analyse van BLGG dan voldoende zijn (zij splitsen de suikers niet uit en zijn wellicht daardoor wat voordeliger).