knoflook

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paardengekXD

knoflook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 12:06

ik lees heel vaak dat paardeneigenaren knoflook geven aan paarden. nou heb ik van mijn dierenarts die zelf ook paarden heeft, gehoord dat knoflook niet goed is. het beetje wat de meeste geven werkt ook niet tegen de vliegen. en wil je een dosis geven die dus wel effectief is kan dat bloedarmoede geven. knoflook geeft bij paarden maar ook bij honden en katten bloedarmoede, en daar kunnen deze dieren aan overlijden. hoe denken jullie over knoflook? en geef je je het paard, en merk je verschil voor de vliegen? en geef je het ook om een andere reden? en zou je stoppen met het geven van knoflook nu je dit weet?

tamary

Re: knoflook

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 12:13

Precies waarom ik dit spul niet geef en ook niet in het voer wil hebben. Tegen de vliegen werkt het niet (en tegen wormen ook niet trouwens).

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 09:24

Inderdaad, zo gezond is het niet. Ik geef het dan ook niet en als het in een voer zit zal ik dat niet kopen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 09:58

De mijne wil het niet eens eten :') maar ik heb inderdaad ook al gehoord dat het niet zo goed is

Julie1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:38

ik geef het eens 1 keer per jaar :-) en heb er nog geen last van ondervonden

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 16:59

Inderdaad paarden krijgen er bloedarmoede van, zinloos en schadelijk om te geven.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 17:02

dat is waarom ik niet snap dat het standaard in de marstall vito zit. Voer het daarom ook niet meer.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 17:12

mystery1980 schreef:
dat is waarom ik niet snap dat het standaard in de marstall vito zit. Voer het daarom ook niet meer.

Tja ze stoppen er wel meer in. Ze leveren wat klanten willen, niet zozeer wat góed is voor een paard. In vrijwel alle biks en muesli zitten granen, sojaschroot en andere zetmeelbronnen. Géén voer voor paarden, maar een afvalproduct wat mooi verkocht wordt. Meng er wat luzerne doorheen en je kunt het fiber-flauwekul noemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 17:12

mystery1980 schreef:

Ik vrees dat bij paardenvoer vaker gekeken wordt naar wat goed is voor de marketing dan naar wat goed is voor het paard... -O-

Over knoflook: http://www.voervergelijk.nl/grondstoffen/221/knoflook

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 17:16

@ Safina, lollig, mijn andere paard heet SafinO haha, de zoon van Arabesk. Sorry even offtopic :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 18:00

Arabesk schreef:
@ Safina, lollig, mijn andere paard heet SafinO haha, de zoon van Arabesk. Sorry even offtopic :D

Haha! Leuk! Knappe vent, zie ik in je profiel. :D

Ik weet trouwens bij god niet hoe ik aan mijn nickname gekomen ben. Ik had geen paard dat zo heette, ik heet zelf niet zo....ik moest gewoon wat verzinnen toen ik me destijds aanmeldde en dit was het eerste wat me te binnen schoot. :+ Maar mijn paard, dat ik toen dus nog helemaal niet had, heet Saffier op zijn papieren. Dus achteraf past het wel. :D

Maar goed, ontopic: ik vind knoflook zelf wel heel lekker. :D Ik snap alleen echt niet hoe ze erop komen het in paardenvoer te doen. Maar dat heb ik met wel meer dingen. Bij sommige muesli's krijg ik het idee dat ik een zak pepermuntthee open heb getrokken. Vraag me af waar dat dan weer goed voor is....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 18:12

Nou vooral goed voor de verkoop :+. Safino heette al zo, geen idee waar de meisjes die de naam bedachten het vandaan hadden. Google geeft geen enkel resultaat, maar ach het is hetzelfde soort naam als Arabesk, dus het past wel bij elkaar :D

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 11:14

what's next: slagroom in paardenvoer omdat veel mensen dat lekker vinden?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 11:16

Veel mensen geven omdat het op langere termijn vliegen wat op afstand zou houden (of dat hebben ze me toch verteld diegene die het gebruiken)

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 11:18

Arabesk schreef:
mystery1980 schreef:

Tja ze stoppen er wel meer in. Ze leveren wat klanten willen, niet zozeer wat góed is voor een paard. In vrijwel alle biks en muesli zitten granen, sojaschroot en andere zetmeelbronnen. Géén voer voor paarden, maar een afvalproduct wat mooi verkocht wordt. Meng er wat luzerne doorheen en je kunt het fiber-flauwekul noemen.

Deze klant wil dan toch wat goed is voor haar paard. :)