wie voert er st hippolyt struktur energetikum?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dingogirl

wie voert er st hippolyt struktur energetikum?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-15 20:56

Ik ben er over aan het denken om st hippolyt struktur energetikum te gaan voeren, omdat ik wat meer energierijk voer wil voor mijn men-pony's. Wie voert dit en hoe bevalt het? Ik voer al heel lang de healthy herbs normaal- of superbrok.
bevalt zeer goed , maar in het men seizoen vind ik dat mijn pony's net wat te weinig pit hebben.
ze lopen de ritten prima uit, zijn niet moe , maar ik zou ze graag wat wakkerder zien.

ik voerde hiervoor marstall vito. Die had alles wat ik wilde, maar sinds die vernieuwd is zit er heel veel gruis in, waardoor de pony's zich verslikken. Ik kan het nat maken, maar dat vind ik te veel gedoe voor 4 pony's.

Ik wil voer met weinig zetmeel en suiker, maar vind de st hippolyt struktur E , nog acceptabel in suiker en zetmeel. Is voor mij wel het maximale hiervan.

Caballos

Re: wie voert er st hippolyt struktur energetikum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:06

Wellicht kan je naar de "plus" variant van de normaal of super brok?

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 16:53

Ook dat heb ik geprobeerd, maar is voor hun niet genoeg.

ze lopen in het men-seizoen zo'n 3 keer per maand ritten van 30 tot 45km plus training door de week.
ze zijn nooit echt moe of nat maar ik moet ze vaak wat meer aandrijven om ze door te laten lopen. Iets wat ik met de marstall vito nooit hoefde. Daar waren ze redelijk pittig mee.

vandaar dat ik een ander voer zoek waar ze wel die extra energie van krijgen. En dan zonder heel veel zetmeel en suiker.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:55

Als ze geen zetmeel en suiker verdragen dan moet je de energie uit vetten gaan halen. Heb je al eens geprobeerd een scheutje olie over het voer te doen?

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:06

Olie zou idd ook een optie zijn. Of weide brok plus ernaast geven op de momenten dat ze extra nodig hebben.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 22:13

Ze kunnen wel zetmeel en suiker verdragen, maar ik vind te veel niet gezond en ze worden er juist slomer van.
ze krijgen al jaren omega olie of lijnzaadolie over hun voer.

Voor de duidelijkheid: ik voer dus HH brok, olie, en souplessemix van de paardendrogist.
ik heb ze het afgelopen jaar om ze wat feller te krijgen wat haver bij gevoerd. Dat werkt op zich goed, maar halverwege de rit zijn ze dan zo fel dat ze soms staan te springen voor de wagen. En ze krijgen echt maar 1 handje! bij.
daarom is het juist moeilijk om het juiste voer te vinden.

ik zou zo terug gaan naar de vito, maar ik heb uit de laatste zakken, op 500gr voer zo'n 100-150 gr gruis uitgezeefd.
dus dat is geen optie. Ik heb hier nog over gemaild met de fabrikant van vito en die noemde het geen stof / gruis maar extra vezels.

Is er niemand die st hippolyte voert of iets soortgelijks met extra energie?

ik heb nu een zak care4life om te proberen, maar 1 pony heeft een hekel aan luzerne, dus die eet niet alles op. Pfffff........ :?

Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 11:59

Ik heb in het verleden St Hippolyte Nutri Star gevoerd en was daar altijd zeer tevreden over. Voer het nu niet meer ivm verkrijgbaarheid hier in de buurt.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 16:50

Misschien is het verstandiger om juist een "lagere" brok te proberen, bijvoorbeeld de basis brok (plus)

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 19:12

Denk ook dat ik dat eerst ga proberen.