Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
dresjoepie schreef:Magnesium is denk ik het supplement wat je zoekt ! Even de zoek functie hier gebruiken want er is verschil in de opneembaarheid van sommige magnesium varianten!
Heb je zelf al ervaring in het opleiden van een jong paard? Dit is heel iets anders dan drukke paarden rijden bijvoorbeeld
Sizzle schreef:Ik heb precies zo'n merrie.
Magnesium helpt, maar wat DE oplossing was hier was schriktraining.
Ze veel mogenlijk rare objecten op en over de rug, bal en pionnen er overheen gooien, blauw zijl erover gewapperd, met vlaggen over haar rug flapperen.
Toen dat allemaal mogenlijk was zonder dat ze nog op of om keek kon ik ook doodnormaal aan een losse teugel opstappen.
quickie schreef:Klinkt alsof het paard nog geen vertrouwen in je heeft. Na 3 maanden deze symptomen nog steeds is wel erg lang, zeker als je er regelmatig mee aan de slag gaat. Zal inderdaad eerst terug gaan naar het grondwerk zoals schiktraining en naast je paard lopen trainen.
Esther_r20 schreef:Paar sessies alleen besteden aan op en afstappen? Al dan niet met tussendoor hooi/voer beloningen.
Mijn paard vond opstappen ook doodeng, maar na een paar keer (soms wel 10 achter elkaar) op en afstappen was het klaar
overigens was hij aan de hand super braaf en ook vrij bom proof geworden
dresjoepie schreef:Hoe is het paard verder met opzadelen? Loopt die weg onder het zadel? Zit er misschien iets van singeldwang? Ik denk niet dat magnesium je bij het opstap probleem kan gaan helpen namelijk Je kunt het wel geven altijd fijn als die wat rustiger wordt Maar denk dat er meer achter het opstappen zit Is er in het verleden al eens eerder met het paard gewerkt?