Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
darkadia

Berichten: 5250
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:02

Peluchy schreef:
darkadia schreef:
@peluchy fijn dat hij zo vooruit gaat! Hoe lang heb je agrobs gevoerd?

Hier met huidige vitabrok ook glanzende blije paarden. Ook in de wintervacht.

Zal eens opzoeken wat vitabrok is ..thx!
In de zomer voer ik geen vitaminen.
Was vorige winter, maar deed absoluut niets hier....


Ik voer vitaminebrok nu van JPGEF. Gaat hier beduidend beter dan bijv marstall of pavo vital complete. Ook nog tijdje Equilin gehad maar te weinig resultaat en flink duurder dan de andere waardoor ik weer geswitcht ben. Blijft toch beetje zoeken.

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 13:31

Even inspringen maar op facebook ving ik op dat vitalbix GMO vrij is en pavo vital niet, weet iemand hier meer over te zeggen?

Anoniem

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 15:09

Alle producten van Vitalbix zijn GMO vrij idd. En het klopt ook dat Pavo dit niet is. Op voervergelijk kun je dat ook terug vinden :-)

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:50

Bedankt voor de info, zal dan maar vitalbix worden nu. Misschien dat er later wel lange duur ervaringen zijn dan van pavo.. is beter verkrijgbaar maar vitalbix is met 2 zakken ook gratis verzonden.

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:55

Volgens hun chat is het wel GMO vrij en zou deze op Voervergelijk van de oude Vital zijn.. vaag zou dit graag ergens zwart op wit zien gewoon.

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:59

Lori schreef:
Volgens hun chat is het wel GMO vrij en zou deze op Voervergelijk van de oude Vital zijn.. vaag zou dit graag ergens zwart op wit zien gewoon.

Zou het op de zak staan?
Heb er toevallig een liggen nu.

Mijn voerhandel heeft tegenwoordig zowel Vitalbix als Pavo Vital, ideaal :j

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:01

Ik weet het niet of het op de zak staat, als jij het terugvind post het gerust. Vital wil ik lange duur ervaring zien maar hoe minder onnodige zooi er in hoe liever.

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:09

Lori schreef:
Ik weet het niet of het op de zak staat, als jij het terugvind post het gerust. Vital wil ik lange duur ervaring zien maar hoe minder onnodige zooi er in hoe liever.

Laatste regel.

Afbeelding

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 16:21

Super dankjewel dus alsnog GMO vrij, jammer dat ik er niks over kon terugvinden via google zo direct. Dan blijft het alsnog een optie naast vitalbix.

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 16:30

Ik geef de vital nu een paar weken aan mijn paard. Eerst de marstall force maar die weigerde hij echt te eten, ook vermengd met muesli. Tot nu toe niet ontevreden en hij eet het gewoon zo puur, zonder tegenzin :)

Drico

Berichten: 4493
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 16:35

Yinthee schreef:
Ik geef de vital nu een paar weken aan mijn paard. Eerst de marstall force maar die weigerde hij echt te eten, ook vermengd met muesli. Tot nu toe niet ontevreden en hij eet het gewoon zo puur, zonder tegenzin :)


Ruikt de Vital ook wel lekker? Mijn paard at na een tijd de force ook niet meer maar ik moet ook zeggen dat ik die zelf niet echt lekker vind ruiken :P

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 16:49

Ik heb voorheen de Force gegeven en daarna de DC. In nood weer een emmer Force gekocht, maar die is alweer even op.

Alleen Force vind ik een beetje een pesterij zo klein zijn die brokjes. Dat vind ik van de DC een voordeel, je geeft ze toch wat voor het idee ook.

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 16:54

Hier kreeg de ene de eerste keer een flinke slokdarmverstopping met de force, daarna weigerde ze het te eten.

Vitalbix heeft ze dat niet mee gehad maar met de Vital leek er een lichte verstopping te zijn van de week.
Ben wel tevreden met de Vital nu, het emmertje is op en heb een zak gehaald :j

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 17:51

Deze die vital voeren maar dan echt al een langere tijd rond een half jaar nu (nog niet lang op de markt) merken jullie effectief verschil met voor je het gaf en in vergelijking met vorig jaar zelfde tijd dat je het niet gaf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:02

Tjonge, bij navraag werd mij gezegd dat Pavo vitalcomplete niet gmo vrij was _O- en werd ik doorverwezen naar voervergelijk ...grappig :')

Ik heb met die reden dan ook de keuze gemaakt voor Vitalbix :)

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:05

Inxs schreef:
Tjonge, bij navraag werd mij gezegd dat Pavo vitalcomplete niet gmo vrij was _O- en werd ik doorverwezen naar voervergelijk ...grappig :')

Ik heb met die reden dan ook de keuze gemaakt voor Vitalbix :)

Vitalcomplete is inderdaad niet GMO vrij, Vital wel. :+

Is anders geworden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:16

Azmay schreef:
Inxs schreef:
Tjonge, bij navraag werd mij gezegd dat Pavo vitalcomplete niet gmo vrij was _O- en werd ik doorverwezen naar voervergelijk ...grappig :')

Ik heb met die reden dan ook de keuze gemaakt voor Vitalbix :)

Vitalcomplete is inderdaad niet GMO vrij, Vital wel. :+

Is anders geworden :j

Aha! Dat dus! Thnx :D

ellepel

Berichten: 47365
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:21

En de marstall force dan?

Moet zeggen dat ik er heel teveden over ben hoor, heb nog steeeds 2 oudjes vol energie,.
verharen gaat prima.
zijn super op gewicht,nou ja gaat helemaal goed dus!
Maaaaar, we voeren ook ontzettend mooie fijne voordroog,is voor hen prima spul
dus dat doet ook een hoop goed natuurlijk :j
Laatst bijgewerkt door ellepel op 28-03-18 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:35

Drico schreef:
Yinthee schreef:
Ik geef de vital nu een paar weken aan mijn paard. Eerst de marstall force maar die weigerde hij echt te eten, ook vermengd met muesli. Tot nu toe niet ontevreden en hij eet het gewoon zo puur, zonder tegenzin :)


Ruikt de Vital ook wel lekker? Mijn paard at na een tijd de force ook niet meer maar ik moet ook zeggen dat ik die zelf niet echt lekker vind ruiken :P


Het heeft wel een sterke/aanwezige geur, maar ik vind het niet stinken.. of ik het ook echt lekker vind ruiken weet ik ook niet haha, maar als je het moet vergelijken met de force, ja dan wel..

Marije_jiplover

Berichten: 25338
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:44

Ik voer de Vital sinds het op de markt is. Daarvoor voerde ik de vitalcomplete.

Ik merk niet perse verschil moet ik zeggen. Ze doen het goed, net als vorig jaar.
Ik vind de Vital naar Maggie ruiken :+

Mijn pony's eten altijd alles, maar dat zijn haflingers, dus dat telt vast niet :D

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 07:06

De Vital vind ik vreemd zoet ruiken, maar itt de force eten ze het dus wel graag.

Echt verschil verwacht ik eigenlijk niet echt tussen de vitaminebrokken, al merk ik wel soms dat ze te weinig krijgen doordat ze mest gaan eten of zand likken. Met de Vital nog niet gehad maar die voer ik ook pas 2 maanden.

Anoniem

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 08:05

Zijn er bokkers die een vitaminebrok als tijdelijke kuur/boost geven?

Mijn pony ging enorm schuren van voer dus ik ben overgestapt op Hayster omdat ik een voer wilde zonder al te veel ballast maar hij haalt er duidelijk niet genoeg uit. Zeker nu met het verharen. Ik stap liever niet weer over naar een ander voer maar hij is nu zo mat dat ik vrees dat dit niet het juiste voer voor hem is.

crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 08:50

Afbeelding

Afbeelding

Kan iemand deze voor mij analyseren/vergelijken?

Ik heb hiervan een grote emmer staan en wou weten hoe de samenstelling scoort. En daarvoor heb ik niet voldoende kennis :)

Mizora

Berichten: 18111
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 09:18

Zeer hoog in vitamine e en selenium, koper zie ik graag een fractie hoger maar is oké zo uit het hoofd. Vanwege het selenium en vit. E gehalte mag het absoluut niet naast een andere vitaminesupplement gevoerd worden als het om een gewoon paard gaat, en onder de 400kg zou ik het überhaupt niet voeren (of wel, maar de dosering aanpassen).

crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 12:17

Mizora schreef:
Zeer hoog in vitamine e en selenium, koper zie ik graag een fractie hoger maar is oké zo uit het hoofd. Vanwege het selenium en vit. E gehalte mag het absoluut niet naast een andere vitaminesupplement gevoerd worden als het om een gewoon paard gaat, en onder de 400kg zou ik het überhaupt niet voeren (of wel, maar de dosering aanpassen).


Het is inderdaad een vitamine voor zware sport.
Mijn paard zit met stress en stijve spieren. Dat heeft waarschijnlijk verband met elkaar. Vandaar dat ik deze had gekocht, hoger vit E. Hoe zit het met magnesium en calcium verhouding? Gezien deze 3 elementen belangrijk zijn voor hem. Andere zaken die opvallen?