Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 06:58

Sonja_vR schreef:
We hadden your horse trace
Maar nu het eigen merk van pure paardenvoeding
Maar weet van de laatste nog niet of ik er net zo tevreden over ben als de yht
Maar dat gaat voornamelijk over hoe goed ze het eten (ze krijgen bij ons vrij weinig voer en de yht was fijner gemalen en Mengse beter Met het voer)


Die heb ik nu ook, hier eten ze het goed.
Ik had pas wel het idee dat ze er drukker van werden, maar dat kan ook toeval zijn, ben er nog niet achter.
Ik ga wel eens informeren wat het verschil is met de oude versie, het ziet er anders uit en ruikt anders.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 07:33

Iemand die mij kan vertellen welke van de twee ik de grootste kans op smakelijkheid heb?
Vitalbix Active+ of de Agrobs Alpengrun?

Bedankt voor alle lieve hulp, helpt echt in de keuzes. Er is zò veel tegenwoordig..

Anoniem

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 07:35

Alpengrun. Eten ze zo op.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 07:36

Lastig SBravour, ligt zo aan het paard. Vitalbix active+ is echt meer muesli idee, Alpengrun musli is meer "groenvoer" . Wordt hier wel heel goed gegeten. Ziet er ook super mooi uit!!

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 07:43

Ja precies. Ik vind het ook wel een fijn idee dat ik wat aminozuren voer met de active +... lastigg :D Smakelijkheid is wel het belangrijkste!

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 08:05

Je kan een proefzakje bestellen bij vitalbix om te testen ;)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 08:06

ik heb beiden niet meer nu anders had je wat kunnen proberen van me.....

maar de alpengrun musli is wel heeeeeeel lekker hoor! En luzernevrij dat vond je ook fijn toch? In de Active+ zit nog aardig wat luzerne

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 08:10

Oh als je dat zo overtuigend zegt is alpengrun dan misschien toch beter :) Voerland doolhof... ik ga kijken waar ik de alpengrun kan gaan bestellen! Ze zijn net zo duur allebei dus dat is iig geen probleem.
Proefzakjes vind ik vaak zo duur in verhouding, vaak zo 4 euro verzendkosten op zo een klein zakje... :D

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 08:15

Alpengrun van Agrobs bij Rene Wielens :-)
Ja ze smullen er hier allemaal van!

Anoniem

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 08:26

Weet niet waar je woont? Ik voer de alpengrun.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:29

Alpengrun is ook in made en klundert te Halen trouwens (MP paardenvoeder)
Ik Bestelde het eerst bij Rene wielens
Maar made is voor mij prima aan te rijden
Dus nu weer bij MP

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:52

Ik woon nabij Amsterdam!

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:20

Sonja_vR schreef:
We hadden your horse trace
Maar nu het eigen merk van pure paardenvoeding
Maar weet van de laatste nog niet of ik er net zo tevreden over ben als de yht
Maar dat gaat voornamelijk over hoe goed ze het eten (ze krijgen bij ons vrij weinig voer en de yht was fijner gemalen en Mengse beter Met het voer)

Slmt9 heb je toevallig een link naar Die van phytonics? Even vergelijken maar ik kan hem niet goed vinden :? Althans , niet in handige vorm


https://www.horsefitshop.nl/phytonics-m ... OS04MDBHUg

Je geeft 1 schep per dag a 12 gram. Je hebt dan genoeg voor 66 dagen waar ik 45,- voor betaald heb (25% korting regelmatig bij hfs). Ik ben max 4x per week bij mn paard en doe er dan 4,5 maanden mee a 10,- per maand.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:24

Agrobs heeft meer producten, niet alleen de alpengrun, dus je kan veel meer vergelijken.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:58

carika schreef:
Mijn paarden krijgen allebei pavo vital en staan 24/7 in de wei. Nu zie ik dat allebei grond eten en de ruim zelfs de mest van de merrie eet. Voor mij een teken dat ze iets tekort komen.
Iemand hier ervaring mee met de vital?
Meer gaan voeren of overstappen maar marstall force? Wat zouden jullie doen? De force eten ze alleen veel slechter.


Ja, mijn merrie deed het ook. Ze bleek wormen te hebben en zand. Ik heb de wormen en zand bestreden, geef nu gastro plus er bij en dan de vital nog.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:29

superpony schreef:
Agrobs heeft meer producten, niet alleen de alpengrun, dus je kan veel meer vergelijken.



Ik bedoelde idd agrobs in mijn laatste bericht over evt afhalen
Zal wel komen omdat we het vooral over die alpengrun hadden denk ik:+

xLiez

Berichten: 1894
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 15:27

De osteopaat kwam langs gister en die zei dat ik beter op voer over kon stappen zonder granen. Hij krijgt nu standaard biks + gerst van stal. Nu heb ik vandaag een emmer pavo vital gehaald maar daar moet je dus heel weinig van voeren. Ik heb een haflinger dus ong. 50 gram per dag. Nu moet ik hem ‘s ochtends en ‘s avonds dan zelf voeren maar dan krijgt hij wel heel weinig in zijn voerbak. Iemand tips voor iets om erbij te doen? Ik heb zelf nog een zak subli omnia (laag in zetmeel en suikers)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 15:41

Ik zelf zou aan een haf wat meer geven vooral als je verder echt geen biks geeft. Haflinger weegt ongv tussen de 400-500 en 50 gram is voor pony’s tot 300. Ik zelf zou rond 80 of zelf de paarden dosering geven dus 100 gram.

Ik zelf geef 80 gram Pavo vital en 250 gram dieetmix en 500 gram sportbrok. En omdar m’n haf dis minder dan 1,5/2 kg krachtvoer geeft krijgt hij vitamine korrel erbij. Dus met alleen vitamine korrel kan je gerust wat meer geven zonder bang te zijn voor over doseren

De dieetmix is ook graanvrij van subli. Of 2 handjes lucerne

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 15:44

Ik zou sowieso overgaan op een grotere hoeveelheid. In mijn ogen is de correcte dosis 30g/100kg ideaalgewicht. Dat komt bij een haflinger neer op 120-150g (400-500kg) over het algemeen.

Verder lijkt me subli omnia of subli dieetmix of een gehakseld ruwvoer prima geschikt om er 1 of 2 handjes per maaltijd bij te gooien. Hoe is je dier verder? (te dik, te dun, gevoelig op de hoeven, schrikachtig, niet vooruit te krijgen, etc.)

xLiez

Berichten: 1894
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 16:30

Mizora schreef:
Ik zou sowieso overgaan op een grotere hoeveelheid. In mijn ogen is de correcte dosis 30g/100kg ideaalgewicht. Dat komt bij een haflinger neer op 120-150g (400-500kg) over het algemeen.

Verder lijkt me subli omnia of subli dieetmix of een gehakseld ruwvoer prima geschikt om er 1 of 2 handjes per maaltijd bij te gooien. Hoe is je dier verder? (te dik, te dun, gevoelig op de hoeven, schrikachtig, niet vooruit te krijgen, etc.)


Hij is eerder te dik dan te dun! Het is een haflingerxfries. Prima hoeven en verder zit hij ook goed in zijn vel. Mag soms wel wat actiever maar dat is met overgangen rijden prima op te lossen . Ik vond het al heel weinig dus was al van plan er wat bij te doen. Denk dat ik hem eerst met de subli omnia ga mengen en inderdaad een hogere dosis vital. Thanks!!

Ben het allemaal wat aan het uitzoeken allemaal omdat ik dan bakjes voer neer moet zetten. Wil het wel goed doen natuurlijk!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 16:40

ik zelf wil denk ik de vitalbix weer een kans geven. maar mijn haflinger heeft keer gehad dan at hij het 2 weken goed en daarna niet meer. Was wel in de periode dat ik ziek was en hij op pijnstiller stond die mijn verzorger gaf. En bijwerking van die pijnstiller was diareen en slecht eten. Ik was echt gewoon te ziek en de verzorger toen niet ervaren genoeg. Daarnaast loopt mijn haf 24/7 buiten. En ik vond dat hij slecht op die medicijn reageerde. want opgegeven moment at hij gewone meusli niet eens. Dus ik weet niet of het nou daar aan lag. Maar vind de vital bix te duur om zo maar weer een zak te geven. En van 1 of 2 proefzakjes weet ik niet of hij het graag eet.

pavo vital vind hij wel super lekker alleen vind ik de magnesium gehalte erg laag.. vooral als je verder geen krachtvoer bij geeft. gelukkig is er nu wel een verkooppunt van vitalbix in de buurt waar mijn haflinger staat. dus verzendkosten zitten er niet meer bij.

dus misschien toch maar weer proberen.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 16:41

Off-topic, maar wat gaaf! Zo vaak zie je niet deze kruising. Wij hebben er een jaarling van lopen (uit Groningen). Hopelijk groeit hij net zo mooi uit als die van jou.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 16:43

Als je 2 zakken Vitalbix besteld, worden ze sws gratis bezorgd.

xLiez

Berichten: 1894
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 17:00

superpony schreef:
Als je 2 zakken Vitalbix besteld, worden ze sws gratis bezorgd.


Ik ga eerst de pavo vital proberen en mocht hij dat niet willen eten dan de vitalbix proberen! Daar heb ik nog een proefzakje van.

Zinzi_jewel

Berichten: 8808
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 23:09

Die Pavo brokjes eten mijn beide meiden zo uit de hand .
En pony blieft echt niet alles hoor