Puur uit interesse open ik dit topic, en ik ben benieuwd hoe jullie ervaringen zijn.
Zelf heb ik Pavo vital complete geprobeerd maar daar werd mijn pony op de halve dosis echt gigantisch druk van.
Op een kwart energy control van pavo, wat zelfs sportbrok is dus toen totaal niet.
Vervolgens eens verhuisd, ander ruwvoer en echt asociaal veel ook.
Hij vreet rustig 14 kilo weg, gewogen en wel.
De energy control werkte niet fijn meer en dus op zoek naar wat anders.
Vervolgens uit gekomen op metazoa superfit broxx, dit is 50 gram per 100 kilo dus net handiger doseerbaar.
Voor het idee: de pavo vital complete is het 50 gram per dag voor een pony.
Bij de metazoa besloten om voor 200 kilo te geven, terwijl hij 300 weegt.
Het gevolg was een gigantisch hyperactieve pony.
Inmiddels krijgt hij voor 100 kilo gewicht metazoa, 50 gram dus en dat gaat best heel goed tot nu toe.
Daarbij krijgt hij een beetje cavalor fiber force met magnesium en een beetje vitamine E/selenium.
Gisteren weer eens 100 gram metazoa geprobeerd en vandaag explodeerde hij met longeren in de buitenbak volledig, wat hij dus echt nooit doet.

Men verzekerde mij bij de voerhandel dat hij van de metazoa echt niet druk zou worden, omdat er geen energie in zou zitten.
Mijn mening: die vitamines en mineralen zitten er niet voor niks in.
Die doen dus zeker wel wat, waarom zou je het anders geven?
Of een paard er veel energie van krijgt hangt per paard af, maar ook bij Pavo vital hoor ik voornamelijk dat ze er echt frisser van worden.
Het doel van dit topic?
Ervaringen van de diverse soorten vitamine en mineralenkorrels verzamelen.
En mocht je er meerdere gebruikt hebben, heb je verschil ervaren?
Daarbij voer je nog iets erbij om bijvoorbeeld poeders te mengen of met een andere reden?
Mijn voer staat trouwens niet ter discussie, het gaat puur om de ervaringen met deze viramine en mineralenkorrels/balancers.

Barst los zou ik zeggen.