Kruiden voeren als supplement?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kruiden voeren als supplement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 18:21

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar of er ook mensen zijn die geen pre-fab supplementen voeren, maar in plaats daarvan zelf kruiden uitkiezen/mengen.
Waarom kies je voor kruiden ipv pre-fab supplementen? Hoe kies je jouw kruiden en bepaal je de juiste dosis?
En voer je ze gedroogd, in poedervorm of vloeibaar (bijvoorbeeld zoals de Golden Paste/Gouden Pasta met kurkuma)?

Foreverkliek

Re: Kruiden voeren als supplement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 18:35

Kruiden staan hier in bakken naast de paddock. Paarden kunnen zo zelf bepalen wat ze willen of nodig hebben. Het zit allemaal nog in de expirimentele fase maar ik wil het volgend jaar zeker uitbreiden. Bevalt tot nu toe erg goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 18:38

Natalie36 schreef:
Kruiden staan hier in bakken naast de paddock. Paarden kunnen zo zelf bepalen wat ze willen of nodig hebben. Het zit allemaal nog in de expirimentele fase maar ik wil het volgend jaar zeker uitbreiden. Bevalt tot nu toe erg goed.

Welke kruiden heb je staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:02

Leuk idee! Ik ben inderdaad ook benieuwd naar wat je daar dan hebt staan, en ook over hoeveel vierkante meter kruiden het gaat.
Hier zou dat niet werken omdat het dan naast de paddock groiet waar een pony loopt die niet meer op het gras mag (ivm Cushing), dus die graast zoiets in 1x leeg, alles als het maar vers is.

Pirouette66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:05

Dit volg ik ook even.. Ben ook heel benieuwd welke kruiden je hebt staan Natalie

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:19

Ik geef aan ieder begin van een nieuw seizoen een kruidenmengeling aan mijn paard. Voor de lente en de winter een zuiverende kuur, in de herfst een weerstandverhogende kuur en 's zomers een mengeling voor de spijsvertering en vacht. Ik geef ook de cush'less kruiden aan mijn paard, soms wat uitkijken dat ik niet te veel geef of dingen die verkeerd kunnen inwerken door samen te geven.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:31

Ik heb ook een tijd kruiden gegeven, voornamelijk voor zuiveren. Vond het wel fijn, ruikt ook lekker, paard at t goed