Ik voerde altijd Subli basisbrok en structuurmuesli door elkaar. Een halve voerschep 2x per dag. En dan ongeveer 5 a 6 kilo hooi per dag. Ook staat hij nog 1 a 2 uur op het land maar in deze tijd van het jaar staat er niet super veel gras meer.
Nou hoorde ik dat je muesli en biks beter niet kan mengen. En Subli is hier in de buurt ineens ook niet meer te krijgen. Dus ik was op zoek naar iets anders..
Mijn paard heeft redelijk snel last van verstopping en ik heb het idee dat met andere merken voer hij minder veel mest.
Ik heb nu pavo basisbrok gehaald, en luzerne. En ik voer nu max een kwart schep biks en een kleine schep luzerne door elkaar, 2x daags. En dan de normale hoeveelheid hooi.
Met de luzerne hoop ik zijn spijsvertering goed op gang te houden. Hij krijgt het nu een week of twee, en het lijkt goed te gaan.
Maar achteraf vraag ik me af of hij wel voldoende binnen krijgt, of dat ik misschien wat meer biks moet voeren om de benodigde voedingsstoffen binnen te krijgen. Of misschien door middel van supplementen?
Ik heb er weinig verstand van, dus hoop dat er hier mensen zijn die dat wel hebben