Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

moonfish13 schreef:Hoi allemaal.
Deze week heb ik een zak nerv control gehaald en ik ben er enkele dagen geleden mee gestart.
Nu zit ik te kijken bij de specificaties en er zit per 50 gram 2 gram magnesium en 2 gram tryptofaan in.
Verder per kilo: B1 400 mg, B2 400 mg, B6 200 mg, B12 6000 mcg, lecthine 20 gram.
Ben ik nu zo gek of stelt het gewoon geen fluit voor hoeveel magnesium, tryptofaan en vitamines erin zitten?
Ik dacht ik probeer de halve dosis, maar dan krijgt hij helemaal weinig binnen.
Wie weet hier meer van?
Azmay schreef:Wat voer je verder? Eventueel kan je ook gewoon de magnesium van bijvoorbeeld paardnatuurlijk bijvoeren, dat lijkt me hier toch de voornaamste werkzame stof.
moonfish13 schreef:Bigone, ik ga zeker eens oxide of sulfaat voeren.
Ik ga dit een maand doen nu, en daarna denk ik eens een maand magnesiumsulfaat van tendo's voeren.
De combinatie vond ik interessant, maar niet in deze dosering eigenlijk.
Het is pittig aan de prijs voor wat er in zit, 20 euro per maand voor een pony van 300 kilo.
Het paard waar je nerv control aan gaf, wat deed dit paard op magnesium of heb je dat niet getest?
Ik snapte niet goed waarom de dosering per 100 gram er niet op stond bij de specificaties, maar dat houdt mensen wel blind: veel mensen gaan heus niet rekenen.
Icrack schreef:moonfish13 schreef:Bigone, ik ga zeker eens oxide of sulfaat voeren.
Ik ga dit een maand doen nu, en daarna denk ik eens een maand magnesiumsulfaat van tendo's voeren.
Het is pittig aan de prijs voor wat er in zit, 20 euro per maand voor een pony van 300 kilo.
Het paard waar je nerv control aan gaf, wat deed dit paard op magnesium of heb je dat niet getest?
Ik snapte niet goed waarom de dosering per 100 gram er niet op stond bij de specificaties, maar dat houdt mensen wel blind: veel mensen gaan heus niet rekenen.
Beetje zwart/wit bekeken natuurlijk. Alle ingredienten kunnen elkaar versterken bv. Daar ook rekening mee gehouden in je berekening?
moonfish13 schreef:Hoi allemaal.
Deze week heb ik een zak nerv control gehaald en ik ben er enkele dagen geleden mee gestart.
Nu zit ik te kijken bij de specificaties en er zit per 50 gram 2 gram magnesium en 2 gram tryptofaan in.
Verder per kilo: B1 400 mg, B2 400 mg, B6 200 mg, B12 6000 mcg, lecthine 20 gram.
Ben ik nu zo gek of stelt het gewoon geen fluit voor hoeveel magnesium, tryptofaan en vitamines erin zitten?
Ik dacht ik probeer de halve dosis, maar dan krijgt hij helemaal weinig binnen.
Wie weet hier meer van?
Icrack schreef:moonfish13 schreef:Bigone, ik ga zeker eens oxide of sulfaat voeren.
Beetje zwart/wit bekeken natuurlijk. Alle ingredienten kunnen elkaar versterken bv. Daar ook rekening mee gehouden in je berekening?

moonfish13 schreef:Hij krijgt nu 25 gram, en dat is 10 euro per maand.
Dat is wat ik er max aan uit wil geven, tenzij echt blijkt dat hij door het dak schiet.
Ik vind de tryptofaan ook zo positief maar de dosering is mij ook laag.
Nouja ik zet dit nog even door, en ik ga denk ik ook nog tijdelijk 50 voeren en dan kijken of het een verschil maakt.
Ik vind dit zo lastig, geef meneer 3 streepjes sedalin en hij is zo stoned als een garnaal, dan kan hij amper nog lopen.
A. Vogel passiflora druppels is hij er met 10 echt zeer licht groggy of in elk geval overduidelijk rustiger.
Maar toch heb ik mijn twijfels over de nerv control, ik wil niet wat voeren wat toch geen verschil blijkt te maken achteraf..