Ze staat op VitE (zonder selenium), MSM van HorseFlex
verder heb ik ze staan op magnesium (dit haal ik bij de mulderpot uit nieuwe pekela)
1 van mijn paarden heeft PPID (ja, hij krijgt hier medicijnen voor) maar hij is nog al afgevallen afgelopen zomer. Paard is op visite geweest voor 5 maanden. van hem heb ik bijgehouden hoe zijn vooruit gang is gegaan. elke week een foto gemaakt. Zit nu in de 4e week en vond het tijd voor een vergelijking.
mijn ouder paard van 19 loopt al jaren heel erg moeilijk, ze loopt echt een stuk soepeler nu. ze kan nu (zelfs op het harde) een volte lopen zonder dat het moeilijk gaat. in het zachte loopt ze wel duidelijk beter. smorgens loopt ze ook niet zo soepel als s avonds. maar al veel makkelijker dan voordat ze de supplementen kreeg.
Dan heb ik nog een wedstrijd paard van 15. Dit is mijn persoonlijke favoriet. Ik heb haar de hele zomer niet gereden (ivm zwangerschap)
nu heb ik een bijrijder. ze rijd het paard goed, maar kon aan het paard zien dat ze iets te kort kwam. niet meer zo gespierd (ook maanden niet meer getraind) en de ribben duidelijk zichtbaar. Ze staat nu ook een maand op deze supplementen en ze is veel ronder geworden. Actief is ze altijd al geweest het is een ADHD paard. Haal billen zijn nu veel mooier. heb helaas geen foto's van haar genomen. Ik geef haar nu zelfs minder brokjes, anders wordt ze te dik.
van mijn PPID paard heb ik wel foto's genomen
Foto 1 is de dag dat ik hem terug kreeg, foto 2 is van vandaag. je kan duidelijk verschil zien. We zijn er nog niet helemaal, maar er zit duidelijk vooruitgang in.