Wat kan ik mijn paard het beste voeren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

OneAndOnlyx

Wat kan ik mijn paard het beste voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 17:48

Hoihoi!

Ik zit een beetje in de knoop wat betreft mijn training en wat ik daarbij moet voeren.
Ik reed voorheen altijd recreatief en dacht niet eens aan wedstrijden maar ik ben van plan in januari mijn B-debuut te maken en mijn paard daar naartoe te trainen door voornamelijk dressuur te rijden en dat af te wisselen met springen. Mijn paard is een vrij breed gebouwde BWP'er waarmee ik minstens 4 á 5 keer in de week train/rijd. Ik heb hem nog niet zo mega lang maar er werd gezegd door diegene van wie ik hem kocht dat ie bij arbeid 4 kg brok moest. Ik merkte dat hij daar mega gestressed en druk door werd en heb het daarom afgebouwd in een paar weken naar een halve kilo per dag. Momenteel krijgt hij even geen brok omdat hij genoeg lijkt te hebben aan zijn onbeperkte ruwvoer. Maar aangezien ik natuurlijk naar mijn B-debuut ga toewerken wil ik verandering brengen in zijn krachtvoer. Zijn ruwvoer is 2 maals daags 4 slowfeederzakken vol hooi voor 2 paarden en 2 pony's. Verder hebben ze toegang tot een stuk land waar ik ze nog wel wat grasjes zie pikken maar niet echt meer iets staat zeg maar.

Ik ben benieuwd wat jullie vinden dat ik mijn paard het beste qua krachtvoer kan geven, want zelf zit ik behoorlijk met de handen in 't haar hierover. Aan het ruwvoer zal ik niets veranderen aangezien ik een paard in de kost heb staan en we dit zo hebben uitgevoerd omdat het voor onze beiden paarden goed is.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:56

Geen krachtvoer, gewoon een balancer om naast ruwvoer te geven voor de vit en min als hij nu gewoon goed in zijn vel zit. Een B-proef is voor een paard geen inspanning, dus voor nu zou ik het even zo doen :j

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:57

Zolang je paard het goed doet in de training en niet invalt zou ik niks veranderen!

Mocht je paard wel gaan invallen of te lusteloos worden dan zou ik een suikerarme muesli gaan voeren. Zelf geef ik omega 3 power muesli, erg fijn spul!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:58

Je bent al aan het trainen voor je B debuut? Merk je iets aan zijn energie? Niet ieder paard heeft krachtvoer nodig.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 18:00

Pandora2 schreef:
Geen krachtvoer, gewoon een balancer om naast ruwvoer te geven voor de vit en min als hij nu gewoon goed in zijn vel zit. Een B-proef is voor een paard geen inspanning, dus voor nu zou ik het even zo doen :j

Idd, in die van jepaardgezondenfit.nl zit alles wat je nodig hebt.

OneAndOnlyx

Re: Wat kan ik mijn paard het beste voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 18:05

Mijn paard ziet er erg goed uit en is niet lusteloos bij de training(integendeel hij ziet nog altijd bakkabouters voorbij vliegen :p) Hij heeft een goede conditie(zweet alleen bij zijn singel na een strandrit van dik 3 uur) Suikerarme muesli zal ik in mijn gedachten houden, ik ga even kijken wat voor balancer ik hem kan voeren. Ik ben inderdaad al aan het trainen hij doet het heel goed en we knallen samen :D