spierpijn/ spieropbouw

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sastaic

spierpijn/ spieropbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 17:05

Tijdens de training van mijn dravermerrie loop ik tegen een aantal problemen aan. Ze heeft de verkeerde spieren sterk ontwikkeld en de juiste spieren lopen wat achter in ontwikkeling. Door middel van rechtrichten probeer ik haar te leren hoe ze de juiste spieren op de juiste manier gaat gebruiken. Hierbij krijg ik bijna elke training hulp van mijn instructeur. Echter merk ik na 2 dagen training dat ze nukkig wordt of soms zelf onregelmatig gaat lopen, hierdoor vermoed ik dat ze dan spierpijn heeft. Ook omdat het meestal de volgende dag alweer een stuk beter/over is. Verder vind ze het moeilijk om haar linkerachterbeen onder de massa te zetten. En merk ik dat de spieren op haar kruis gevoelig/pijnlijk zijn. Ik heb al een afspraak staan met de fysiotherapeut en belast haar zo min mogelijk (trainen veel aan de hand).

Hebben jullie nog tips wat ik kan doen met de voeding om de spierpijn te voorkomen/verminderen. Ze krijgt al 2 maand 2x per dag magnesium.

Graag zie ik jullie reactie tegemoet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 17:08

Is er misschien een oorzaak, dat ze de spieren op de verkeerde manier en plek gebruikt omdat ze niet anders kán? En nu je gaat rechtrichten, dit voor pijnklachten en ongemak zorgt?

Nou is het natuurlijk wel zo, dat als je gaat rechtrichten ze door een bepaalde fase heen moeten en dat soms best wel pijnklachten kan geven, ik bedoel ga zelf maar is aan je houding sleutelen, als deze niet goed is...
Maar je moet wel zeker zijn dat er niks anders aan de hand is, bijv kissing spines of atrose hier of daar.

Evelijn

Re: spierpijn/ spieropbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 17:10

De zwaarte van de training iets terug schroeven... dus meer in haar comfort zone blijven werken en maar kleine beetjes er buiten. Voor spier opbouwen is spierpijn niet goed.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 17:11

Euforie schreef:
Is er misschien een oorzaak, dat ze de spieren op de verkeerde manier en plek gebruikt omdat ze niet anders kán? Nu je gaat rechtrichten dit voor pijn zorgt?
Nou is het natuurlijk wel zo, dat als je gaat rechtrichten ze door een bepaalde fase heen moeten en dat best wel pijnklachten kan geven.. ga zelf maar is aan je houding sleutelen als deze niet goed is... Maar je moet wel zeker zijn dat er niks anders aan de hand is, bijv kissing spines of atrose hier of daar...

Klopt, ik houd hier ook zeker rekening mee daarom komt de fysio ook. En als ze niet kan bevestigen dat het gewoon door de training komt ga ik verder onderzoek doen.

Sastaic

Re: spierpijn/ spieropbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 17:19

Foto's van het paard, de eerste foto is 26 september gemaakt en de 2e foto 1 november.
Afbeelding
Afbeelding