Ik loop ergens tegen aan met mijn veulen..
Zijn moeder is op 17 september 2015 overleden aan koliek (kort geleden dus). Mighty was toen 4,5 maand oud In de kliniek in utrecht, waar wij toen waren, werd mij aangeraden om hem 1 kilo veulenkorrel op een dag te voeren verdeelt over 2 voerbeurten en 3 handjes seniores slobber erbij om hem sterk te houden (24/7 buiten paarden). Ze waarschuwde me flink dat hij ontzettend mager zou worden na dit verlies en dat hij daarom die kilo brok MOEST hebben als het ware. Nouja, Prima ik ging braaf voeren.
Het begon ermee dat Mighty amper 1 kilo op een dag op kreeg. Ook merkte ik al in 2 dagen tijd dat hij naast de brok nog maar weinig aan voeding nodig had. Van die brokken zat hij gewoon vol. Ik ben dus vaan 1 kilo op een dag voeren naar iets meer dan een halve kilo op een dag voeren gegaan.Wel steeds die handjes met slobber erbij gedaan maar hij werd gewoon te dik..
Inmiddels is hij 6 maanden en naast onbeperkt hooi (alle paarden bij mij krijgen onbeperkt hooi) krijgt hij een kwart schepje brok (helft van de helft). En daar blijft hij super op.. Wormenbuikje is het niet en verder is hij ook helemaal gezond. hij heeft hier blijkbaar zat aan..
Maar nu mijn vraag doe ik het wel goed??

Hier een foto van gisteren