gezocht Luzernevrije brok

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sussanne

gezocht Luzernevrije brok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 14:54

Ik vermoed dat mijn paardje een bepaalde intoleratie heeft voor luzerne. Ik werd er laatst eens op gewezen, omdat ze altijd in de draf sloom is. Ik voerde haar vitalbix en dat is op basis van luzerne. Dus nu heb ik haar een tijdje van de brok af, en ja hoor, haar draf is een stuk soepeler... ze heeft sinds ik haar heb, altijd nog een voer gehad waar luzerne in zit.
Maar nu...
In heel veel voeders zit luzerne. Ik heb haar 2 week op healthy herbs gehad, maar de verkrijgbaarheid is echt *** En als je wilt laten verzenden betaal je de hoofdprijs.

Wie weet nog andere soorten zonder luzerne, en het liefst suiker en zetmeel arm/vrij?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:56

Wiesencobs met een vitaminen / mineralen supplement?

petitparis

Re: gezocht Luzernevrije brok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:36

zoek je echt een brok of een compleet vitamine/mineralen supplement in brokjes vorm?

op het eerste zicht is luzerne vrij nog niet zo eenvoudig. ik ben bij D&H gaan kijken (omdat ik dit zelf voer) en alleen de Racing varianten(brok en muesli's) zijn vrij van luzerne (alfalfa) samen met de safe&sound

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 16:45

Het liefst een vitamine brokje, omdat je juist van brok veel moet voeren, en energie kan ik ook halen uit olie als het moet. Maar eigenlijk staan alle opties open! Zodat ik een beetje kan kijken wat hier haalbaar is qua ophalen en kosten. Het liefst had ik hh gevoerd, het concept staat mij aan (zo natuurlijk mogelijk), maar tja, om daavoor een uur in de auto te moeten...

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 16:54

Victorious secret van pure paardenvoeding is een vitamine- en mineralenbrokje wat vrij is van lucerne.

DkimmelieD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:04

De marstall force misschien iets? Dit is een vitamine en mineralen brok. Volgens mij ook laag in luzerne en suiker/zetmeel. De calcium/fosfor verhouding is vrij goed.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 18:27

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 20:05

Vitaal mix van HHH is een goede vitaminebrok zonder luzerne

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 20:08

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 20:52

Heel erg bedankt voor het mee denken. Ik ga alles bij langs om te kijken wat enigszins betaalbaar is en makkelijk aan te komen is. Nog meer opties zijn welkom, ben een dikke miep als het op voer aan komt, wil het zo natuurlijk mogelijk hebben, en dus niet teveel troep erin. Ook de gewone brok is welkom, gezien ik het idee heb dat er niet heel veel keus is -O-

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 20:53

Subli Zonder. Is wel muesli en geen brok, maakt dat uit voor je?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 21:05

gaucho schreef:
Victorious secret van pure paardenvoeding is een vitamine- en mineralenbrokje wat vrij is van lucerne.

Die geef ik ook en dat bevalt prima (mijn paard mag ook geen lucerne)

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 21:10

simodi schreef:

Zit luzerne in en dat moet juist niet en 32% zetmeel. Vind ik ook wel veel

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 22:18

Sussanne schreef:
simodi schreef:

Zit luzerne in en dat moet juist niet en 32% zetmeel. Vind ik ook wel veel

Ok, ik dacht van niet omdat er ook geen melasse en suiker in zit, maar je kunt best gelijk hebben. ;-)

DkimmelieD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 10:36

DkimmelieD schreef:
De marstall force misschien iets? Dit is een vitamine en mineralen brok. Volgens mij ook laag in luzerne en suiker/zetmeel. De calcium/fosfor verhouding is vrij goed.

Ik bedoel geen luzerne en laag in suiker/zetmeel. Je kunt het van de marstall site zelf bestellen. Of bestellen bij een van de dealers en het daar dan zelf ophalen. Dan betaal je geen verzendkosten.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 10:55

Luzerne is raar spul. Ik moets het bijvoeren op advies van de DA omdat onze pony, die herstellende was van hoefbevangenheid, wel erg mager werd. (Uiteraard luzerne zonder suiker). Ze werd er onmiddellijk heel ernstig hoefbevangen van. De DA zei dat hoefbevangenheid door luzerne wel vaker voorkwam. Ik vind het nog steeds merkwaardig dat zo'n voedingsmiddel, dat aan alle eisen lijkt te voldoen, toch zo'n reactie kan opleveren.

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 12:10

Ik heb ter overbrugging, omdat ze al een tijdje niet bijgeevoerd wordt en ik heel schraal hooi heb, structo+ van action quality gehaald bij de voerboer in de buurt. Tja hoger in suiker en zetmeel, maar ben even uit de brand zodat ik rustig kan kijken naar wat ik wil.
Maar deze voerboer vertelde precies hetzelfde verhaal bij een ander paard. Die eigenaar had een paar keer luzerne gehaald en hoefde het zo ineens niet meer, toen hij er naar vroeg, zei die eigenaar ook dat zijn paard helemaal stijf werd en toen hij stopte, werd het weer beter. Dus ik ben beniewd of ik dan nu eindelijk erachter ben (na 2 jaar) wat er met haar is.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:13

luzerne is eiwitrijk, als een paard de extra eiwitten niet nodig heeft, kunnen deze overtollige eiwitten heel wat reacties op leveren. eiwitbrand (bultjes), spierstijfheid, verhoogde leverwaarden,...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:41