Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Habore schreef:Ik voer grote balen voordroog van +- 400 kg aan twee paarden.
Plastic er helemaal af en ik trek de plakken uit elkaar.
Bij het openen van het pak inspecteer ik het helemaal op schimmel.
Ik voer ongeveer een 10-14 dagen met één baal.
Ik heb eerder problemen met schimmel bij het openen van een baal, er zit altijd wel ergens schimmel, terwijl ze goed afgedekt liggen, geen gaatjes ofzo...snap het soms niet....
elenaMM77 schreef:voordroog is 'vochtig/klam' dus gaat vrij snel schimmelen..
hooi blijft best lang goed, mits je het in een goed geventileerde ruimte bewaard.
hooi is mits goed en droog opgeslagen heel lang houdbaar (tot een jaar aan toe.. En zelfs nog wel langer.. ga maar eens in een oude lege stal kijken.. soms tref je daar nog hooi aan dat niet verteerd of beschimmeld is, ik zou dat alleen niet meer voeren in verband met stof en rotzooi.. Maar mits je het goed opslaat kan het dus heel lang goed blijven.
StalNollie schreef:elenaMM77 schreef:voordroog is 'vochtig/klam' dus gaat vrij snel schimmelen..
hooi blijft best lang goed, mits je het in een goed geventileerde ruimte bewaard.
hooi is mits goed en droog opgeslagen heel lang houdbaar (tot een jaar aan toe.. En zelfs nog wel langer.. ga maar eens in een oude lege stal kijken.. soms tref je daar nog hooi aan dat niet verteerd of beschimmeld is, ik zou dat alleen niet meer voeren in verband met stof en rotzooi.. Maar mits je het goed opslaat kan het dus heel lang goed blijven.
schimmel? dan zijn de pakken niet goed gesield ( of hoe schrijf je dat) .
hier doen we weleens met pakken van 2 jaar geleden