geef ik wat lijnzaadolie door het voer.Nu is mijn fles op (van €10 voor een liter) en zei een stalgenootje dat zonnebloemolie net zo goed is, maar dan een stuk goedkoper.
Wie weet (uit theorie en/of ervaring) of dit feit of fabel is?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
geef ik wat lijnzaadolie door het voer.
mamabird schreef:Ik gaf mijn paard altijd zonnebloemolie en dat is jaren goed gegaan. Tot vorig jaar zomer. Hij kreeg huidproblemen aan zijn achterbenen. Het leek op mok, maar bleek veel hardnekkiger. Uiteindelijk bleek het Leucocytoclastic pasternevasculitis (ook wel photoactivated pasterne vasculitis genoemd). Na 3 kwart jaar was het stabiel, maar nog steeds open huid. Na wat research over voeding e.d. Kwam ik erachter dat zonnebloemolie een ongunstige omega verhouding heeft voor paarden. Ben toen overgestapt op lijnzaadolie en de plekken op z'n benen verdwenen langzaamaan. Zijn huid is nu helemaal herstelt. Omdat ik verder niets verandert heb aan zijn voeding durf ik het daarom toe te schrijven aan de verandering van olie.
Hylkje schreef:Mijn pony wil zijn eten niet als ik er zonnebloem olie over heen doe. Lijnzaad weer wel.
danielleV78 schreef:mijn vraag is, mijn shetlander lust lijnzaadolie niet, wat zou ik dan kunnen geven?
. Misschien eet hij wel gewoon gebroken lijnzaad?