D'Hooghe Red Fibre mix

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SmartBH

D'Hooghe Red Fibre mix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 13:56

Hoi allemaal :D ,

Zag onlangs bij mijn voedingsleverancier een nieuw product, namelijk Red Fibre mix van D'hooghe. Is er iemand bekend met dit voer? Zou zeer laag aan zetmeel en suikers zijn en er zou luzerne in zitten. Helaas, kan ik noch op hun site of op andere websites de precieze samenstelling terugvinden. Heb reeds een mail gezonden, maar misschien hebben al enkele bokkers ervaring met dit voer?

Tanjake

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 10:59

Ik vond niet direct een nieuwer topic hierover, dus vraag het even hier. Kreeg je antwoord over de samenstelling? Ik ben namelijk wel benieuwd, maar vind het ook niet direct ergens terug...

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 14:42

Daar ben ik ook benieuwd naar :)

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:21

Ik voer het sinds november aan 1 van mijn merries. Zomerczeem welshcob die dik wordt van lucht en nogal hittepetitterig karakter heeft. Tot nu toe doet ze het ee goed op. Actief, glimt goed en momenteel geen laat van schilfertjes. De echte test moet natuurlijk nog beginnen als het weer lente wordt. Heb het voer gekozen omdat het laag aan suikers en granen is waar paardlief erg gevoelig voor is. Heb net even in de folder gekeken maar daar staat niks in over de samenstelling. Ik moet deze week toch nieuw voer halen dus kan ik de tekst op de zak wel even fotograferen voor de samenstelling.
Ben ook een tevreden gebruiker van de merrie mix overigens voor onze andere merrie die drachtig is.

petitparis

Re: D'Hooghe Red Fibre mix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 12:41

idd TS, heb je inmiddels antwoord gekregen op je mail?

ik heb vorige week een zak gekocht, dus ga wel eens kijken of er meer info op de zak te vinden is. Het ruikt alleszins beter dan in mijn herinnering (Standje op jumping mechelen en bij mijn voerhandelaar een zak in de winkel). Lijkt op het eerste zicht op fiberforce van Cavalor, maar met iets groffere luzerne en minder gruis (of ik had toen juist een zak met veel gruis).

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:43

hopelijk een beetje leesbaar:
Afbeelding

Afbeelding

Tanjake

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 09:44

Leesbaar :j bedankt voor het plaatsen!