*Image
*Mighty (veulen van Image)
*Kabi
Image is helaas vorige week in de kliniek in utrecht ingeslapen. Mighty is 5 maanden oud en is meegeweest naar de kliniek omdat hij nog niet was afgespeend. Nu ben ik uiteraard alleen terug gegaan met Mighty naar huis en gaat met hem alles ontzettend goed!! Voer advies gekregen van de dierenarts uit de kliniek en daar doet hij het super op.
Maar dan mijn arabiertje Kabi..... Sinds ik alleen ben terug gekomen met mijn veulen en zonder Image (leider van de kudde) is ze lichtelijk van slag.. Ze valt namelijk veel af
de eerste 2 dagen kan het natuurlijk komen omdat ik erg bezig was in mijn hoofd met het hele gedoe van Image en daarbij vergat consequent te voeren. Ik kwam de eerste 2 dagen ook alleen maar om effe snel te voeren en dan weer te gaan.
Kabi is 20 jaar en loopt ongeveer 2 keer in de week onder het zadel. Zelf pak ik haar soms een 3e keer voor een bosritje. Ze krijgt per dag fix wat hooi waar ze zeker een halve dag van kan eten en nu heb ik haar zelfs al apart gezet met voeren zodat al het eten ook van haar blijft wat er ligt als het ware. Op aanraden van de dierenarts krijgt ze hooi en seniores priores voeding 3 scheppen op een dag.
Hebben jullie nog tips hoe ze aan zou kunnen komen??

Dit was kabi in Juni

Ik zou zeggen probeer zoveel mogelijk aandacht te schenken aan je paardje! Probeer afleiding te geven en dergelijke, laat haar desnoods even nakijken door de dierenarts, je weet het natuurlijk nooit maar dit komt me echt te bekend voor....