bigone schreef:Het uur is misschien toch te veel, misschien die lessen over gaan slaan en elke dag oefeningen doen die haar soepelheid op peil houden. Eventueel met de da overleggen over het geven van een supplement.
In de les doen wij niet volledig mee. Ik draaf en galoppeer minder als de helft van de rest doet. Dit doe ik niet omdat zij dat aangeeft maar uit eigen gevoel. Pony is in prima conditie en vind dan maar niet meedoen aan de lessen geen goed idee. Een beetje aanklooien op jezelf vind ik persoonlijk niet goed.
faunty schreef:is je les s'avonds ? dan kan het komen doordat ze uit de intensieve les meteen haar stal in gaat en ze niet meer lekker kan lopen . verder kun je rekoefeningen doen met de voor en achterbenen , en flexabiliseren aan de dubbele longe. het is miss ook een slim idee om als ze op stal gaat na de les haar of even een uurtje in de paddock of even na een uurtje op stal een blokje stappen.
Ik sta op een grotere stal waar ik die mogelijkheid niet heb. Ik begin wel eerder met uitstappen als de rest en doe dit vaak aan de hand. Overige dagen rijd ik op een moment wanneer ze nog wel lekker een aantal uur na het rijden naar buiten kan.
Jotoma schreef:Ik voer magnesium bij wat voldoende helpt.
Je zou je ook kunnen verdiepen in een supplement met aminozuren, gebruik ik voor mezelf na een zware training en de dag erna bijna niet stijf en veel minder spierpijn. Dat bestaat voor paarden ook.
Ik zal hier eens wat dingen over opzoeken. Weet je toevallig ook waar ik zoiets eventueel zou kunnen krijgen?
tamary schreef:5 a 6 keer per week trainen is veel. 1-2 extra rustdagen inbouwen zodat spieren kunnen herstellen kan een hoop helpen met de spierpijn?/stijfheid.
Het kan ook zijn dat ze ivm leeftijd en nu natter worden sneller last heeft. Deken kan helpen om rug droog te houden waardoor ze minder snel verkrampt met de nattigheid nu.
Mijn pony wordt niet 5 a 6 keer per week getraind, sorry. Zij wordt 5 a 6 keer 'gereden'. Dit houd in dat dit kan bestaan uit een stapritje buitenom van een 15 a 20 minuten, longeerwerk, grondwerk, wandelen aan de hand. Hier had ik wat duidelijker in kunnen zijn, sorry voor de verwarring.
Change3x schreef:Neutradex.

Ook hier zal ik eens naar kijken, bedankt voor de tip!
Fehu schreef:Misschien is er mogelijkheid dat ze meer naar buiten kan? Als ze lekker kunnen blijven bewegen is de kans op stijfheid ook minder.
Ze staat overdag in een ruime wei in een (grote) groep. Expres gekozen voor een stal waar ze het belangrijk vinden dat de paarden meer als 4 uur buiten komen. Ze staat dus minimaal 8uur per dag buiten, in de praktijk is meer gelukkig 
Ik denk dat ik nu iedereen heb gehad