Wat moet ik mijn pony voeren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

2Horsxe7

Wat moet ik mijn pony voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 20:02

Hey allemaal wat moet je je Pony eigenlijk voeren?

Ik krijg een pony
maar hoeveel zou dat dan gaan kosten ? :$ /3

Welke merk?
Hoevaak iets lekkers ?
Hooi hoevaak ? ( hoelaat )
Alvast bedankt :#

janex

Re: Wat moet ik mijn pony voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:19

Ten eerste, wat superleuk dat je een eigen pony krijgt. Have fun!

Voer ligt denk ik ook aan wat voor ras het is / is het een sportpony die 6/7 dagen per week loopt ook wedstrijden op een hoog pitje etc dan zou ik eens kijken naar de sportsfit collectie van Pavo maar als je gewoon een koudbloed hebt zijn de Summerfit koeken ook een echte aanrader aangezien koudbloeden (vooral shettepretties) snel dik worden. Je geeft hem dan een hele koek (Shetlanders een halve ) per dag en dan hebben ze genoeg vitaminen , mineralen voor de hele dag.
Maar verder als je gewoon recreatief rijd en niet zo zeer heel intensief dan red je je denk ik wel met basisbrok en evt een handje muesli erdoor. Als je wat meer weet wat voor pony je krijgt dan zal ik het eens voor je vragen aan een vriendin van me , haar moeder doet allerlei studies over voer etc en heeft mij ook geadviseerd.

Hoevaak iets lekkers is helemaal naar eigen hand te zetten en moet je dan ook zelf bepalen! Wil je hem bijv elke dag een paar wortels geven dan is dat geheel jou keuze.

Ik ben voorstander van onbeperkt ruwvoer maar dat is denk ik ook een beetje je eigen keuze. Wel vind ik als onbeperkt ruwvoer niet mogelijk is dat je pony max 2,5 uur geen ruwvoer heeft.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. ;)

janex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:21

En ohja merk, dat maakt op zich niet zo heel veel uit het ligt maar net aan wat je zelf wil.
Ik ben fan van pavo omdat die voer heeft voor alle soorten paarden , maar ook hippostar is een prima merk.

hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:23

Overleg met de vorige eigenaar wat die voert, kun je later altijd iets op aanpassen.

2Horsxe7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 19:05

hypos schreef:
Overleg met de vorige eigenaar wat die voert, kun je later altijd iets op aanpassen.

Bedankt voor je tip :)

2Horsxe7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 19:05

janex schreef:
Ten eerste, wat superleuk dat je een eigen pony krijgt. Have fun!

Voer ligt denk ik ook aan wat voor ras het is / is het een sportpony die 6/7 dagen per week loopt ook wedstrijden op een hoog pitje etc dan zou ik eens kijken naar de sportsfit collectie van Pavo maar als je gewoon een koudbloed hebt zijn de Summerfit koeken ook een echte aanrader aangezien koudbloeden (vooral shettepretties) snel dik worden. Je geeft hem dan een hele koek (Shetlanders een halve ) per dag en dan hebben ze genoeg vitaminen , mineralen voor de hele dag.
Maar verder als je gewoon recreatief rijd en niet zo zeer heel intensief dan red je je denk ik wel met basisbrok en evt een handje muesli erdoor. Als je wat meer weet wat voor pony je krijgt dan zal ik het eens voor je vragen aan een vriendin van me , haar moeder doet allerlei studies over voer etc en heeft mij ook geadviseerd.

Hoevaak iets lekkers is helemaal naar eigen hand te zetten en moet je dan ook zelf bepalen! Wil je hem bijv elke dag een paar wortels geven dan is dat geheel jou keuze.

Ik ben voorstander van onbeperkt ruwvoer maar dat is denk ik ook een beetje je eigen keuze. Wel vind ik als onbeperkt ruwvoer niet mogelijk is dat je pony max 2,5 uur geen ruwvoer heeft.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. ;)

Dankjewel :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:58

Komt je pony op een pensionstal te staan? Overleg dan even met je stal eigenaar of het de bedoeling is of je zelf voer koopt of dat zij dat hebben. En hoe vaak ze hooi geven verschilt ook per stal. Het verschilt ook echt per ras en wat je er mee doet qua rijden welk voer het meest geschikt is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:08

Als beginner zonder spullen en je moet al een bijrijder vinden die voor 65 procent de pony moet doen (of betalen) voordat je een eigen pony krijgt (en dan nog is het heeeel onzeker of er een pony komt), is een eigen pony wel een goed idee?

Zou fijn een verzorgpony zoeken eerst, dan leer je ook meer over wat een pony nodig heeft.

Wat er qua Krachtvoer verkrijgbaar is: kijk eens op voervergelijk.nl