Wij hebben hem 5 maanden geleden naar een weiland verplaatst waar hij 24/7 buiten staat, daar was voldoende gras.
Helaas zijn we door omstandigheden moeten verhuizen en staan we nu met 3 paarden op een plek waar het gras gewoon dood is. (Hier zijn we al mee bezig, met opnieuw inzaaien).
-We voeren 4 a 5 x per dag hooi.
-1 grote zak wortels per week voor 3 paarden
-om de dag 500 gr. Muesli pavo care 4 life
Mijn paard is sinds dat we op de nieuwe wei staan mager aan het worden.
Zijn tanden zijn ook jaren niets aan gedaan, dit hebben we meteen na laten kijken en zijn gebit was heel slecht. Hij moet over een maand ook weer terug naar de tandarts. Je ziet dat hij moeite heeft met wortels kauwen e.d.
Nou zijn de 2e andere paarden dominant en hij zelf niet, dus hij word iedere keer weggejaagd bij het eten. Ook eet hij erg langzaam vergeleken bij de rest (waarschijnlijk door zijn gebit), waardoor de andere zijn eten elke keer op eten.
Ik zorg elke keer dat ik wat langer blijf met voeren en doe een touwtje tussen hem en de andere dat hij toch de kans krijgt om rustig te eten.
Ook ben ik begonnen met dagelijks een pavo koek te geven en om de dag 500 gr. Slobbermash van pavo.
Nu zie ik dat veel mensen senior priores geven, zou dit voor mijn paard ook een oplossing zijn?
Je ziet echt zijn ribben, en net na zijn ribben begint hij ook in te vallen. Ontwormen gaan we volgende week doen trouwens.
Ik hoop dat iemand tips heeft hoe ik mijn paard wat dikker krijg! Als er meer informatie nodig is hoor ik het graag

)