Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Als je je ouders er niet mee wil belasten, kun je misschien na arbeid voeren of anders 's avonds laat nog een keer? Uiteraard afhankelijk van je huidige voertijden maar meestal is 3x per dag goed te doen. Succes met je paard, als hij de afgelopen tijd zo mooi is bijgekomen lukt dat laatste stukje vast ook! Soms is alleen dat laatste stukje een kwestie van geduld, dan zie je grootste verschillen binnen vrij korte tijd ontstaan en moet je voor je gevoel eindeloos op het laatste beetje wachten

xGwennn_94 schreef:ik had dit met een oude ruin. hij kreeg een heel schema op een dag en binnen 4 maanden was hij prachtig vol.
hij kreeg:
9 uur hooi flinke berg
11 uur 3 kilo sport brok
1 uur 3 kilo pulp
3 uur merrie brok met sport brok 3 kilo
6 uur 3 kilo luzerne
9 uur flinke berg hooi
en om 12 uur nog een keer een flinke berg hooi.
hij werd absoluut niet hevig. en natuurlijk had hij wel dekens om (was in de winter) zodat hij niet ad omm zich warm te houden maat eten om vet op te slaan.
)
Misschien voor een oudje leuk, maar ehm.... Anders niet snel doen... Maisvlokken deed ik bij mijn oudje door de pulp heen zodat het wat lekkerder voor hem was... Amiigo schreef:xGwennn_94 schreef:ik had dit met een oude ruin. hij kreeg een heel schema op een dag en binnen 4 maanden was hij prachtig vol.
hij kreeg:
9 uur hooi flinke berg
11 uur 3 kilo sport brok
1 uur 3 kilo pulp
3 uur merrie brok met sport brok 3 kilo
6 uur 3 kilo luzerne
9 uur flinke berg hooi
en om 12 uur nog een keer een flinke berg hooi.
hij werd absoluut niet hevig. en natuurlijk had hij wel dekens om (was in de winter) zodat hij niet ad omm zich warm te houden maat eten om vet op te slaan.
Oei 3 kilo brok in 1x zou ik niet zomaar doen... Kans op maagzweren is dan sterk vergroot.. Ik heb geleerd max 2 kilo per voerbeurt en pony's 1.
Mijn merrie is ook (te) schraal, ze krijgt nu bijna een volle emmer senioren priores van subli en 1,5 kilo sportbrok + nog vitaminebrokjes dus ik lees even mee!