Hoe lang gemaakte slobber houden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Love_melody

Hoe lang gemaakte slobber houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 08:03

Hey,
Mijn pony staat in een weide met schuilstal, toch geef Ik hem elke dag beweging is niet echt intensief ofzo meer een boswandeling/ longeren/ beetje dressuur/ wat spongen nemen omdat Ik hem enkel voor het plezier rijd en niet echt wedstrijden wil Gaan doen of toch nu nog niet,
2 Keer per week meestal op woensdag en int weekend rijd Ik hem iets intensiever en heb Ik les, is meestal met veel overgangen en figuren, na die training wil Ik hem extra voeren met slobber gewoon omdat hij het lekker vindt en een belonging ( geef hem niet veel ) hij is nu iets aan de smallere Kant, komt niet door het voer ofzo Maar hij is gwn wat smaller gebouwd! Nu is het probleem dat Er bij ons geen warm water is op stal,.. Nu had Ik het iddee om het voor Ik vertrek het te maken en als Ik Er Ben even opzij leg en rijd Enzo en derna voer, nu zegd men vriendin dat je het niet te lang mag Laten Staan, klopt dat?

Sorry voor de Lange tekst Maar Ik kon niet slapen dus had Ik Niks et doen
Bedankt voor de reacties alvast :)
Laatst bijgewerkt door Love_melody op 28-08-15 08:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Re: Hoe lang gemaakte slobber honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 08:04

Een paar uur kun je het wel laten staan, dus dat zou geen probleem moeten zijn.....

ingvdh

Re: Hoe lang gemaakte slobber houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 08:10

Ik doe dat heel vaak, thuis slobber maken, meenemen naar stal, rijden en dan pas geven. Geen enkel probleem.

Ik heb wel een emmer met deksel zodat het langzamer afkoelt.

Cotedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:07

Ik maakte mijn slobber altijd met gekookt water. Misschien een waterkoker scoren (bij de action o.i.d.). Dan heb je warm water die je bij de slobber kunt doen, en dan kan het afkoelen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:09

Ik maak het gewoon aan met koud water (heb slobber die je gewoon alleen met water hoeft te vermengen). Waterfles mee naar de stal (of als ik het vergeet gewoon slootwater), mik de boel bij elkaar in en doe alles en voer het pas daarna. Als het even staat is het geen ramp, moet toch afkoelen immers in jouw geval :)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:19

Het is makkelijker om je tekst te lezen als de hoofdletters op de juiste plek staan, even een klein tipje :).
Ik doe eigenlijk altijd voor het werken klaar zetten met koud water, na het rijden voeren.