pavo liga

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

llora

pavo liga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 14:16

Hey heeft er iemand ervaring met pavo liga voor soberdere rassen? Zou voor een kleine pony zijn die niet teveel eten mag hebben in verband met hevig zijn maar wel zijn basis stoffen moet binnen,krijgen. Of kan Men ook de summerfit koeken geven? Zou voor de winterperiode zijn. Staat nu op de wei en krijgt niets bij. Maar in de winter hebben ze onbeperkt hooi maar toch valt hij dan wel af als hij,niet bijkrijgt. Maar probleem,is ook dat als hij gewone brok of mengel bijkrijgt hevig wordt.

is de pabo liga ook aan te raden voor een fries? Deze krijgt nu basismengel van,pavo. Maar heeft hoefproblemen en schuurt. Volgens de da kan het schuren komen door te rijk eten. De pabo liga heeft de da aangeraden. Maar zou graag is willen weten of nog mensen ervaring hebben met deze voeding. In de winter krijgt de fries normaal altijd luzerne en speedibeet bij. Maar kan je tekorten krijgen of scheve balansen met pavo liga, speedibeet, en luzerne en onbeperkt hooi

Maliboe

Re: pavo liga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:09

Pavo staat over het algemeen stijf van de suikers en helemaal die summerfit koeken (mijn paard scheurde nooit en met die summerfit koeken dus wel) en meer mensen hebben deze ervaring, als ik jou Was zou ik gaan voor een vitamine brok zoals marstall force, je hoeft er weinig van te voeren en alles zit er in wat ze nodig hebben + ze worden er niet hevig van.

Ik zou vooral je schurende Fries snel van pavo af halen.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 09:33

Oei ik wist niet dat de pavo zo slecht was. Hoewel op de zak van,pavo liga staat er weinig suikers inzit. Dan klopt dat niet?

Maliboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:45

Ik wil niet zeggen dat pavo slecht is of iets dergelijks hoor maar of er algemeen geloof ik bij pavo niet wat er op de zak staat en meer mensen delen die ervaring en hebben deze mening :)
En voor een paard die schuurt raad ik pavo zeker niet aan, puur om de suikers.

Nog maals ik zou je beide paarden op een vitamine brokje zetten, zit alles in en ze worden er niet heet van, je hebt het van meerdere merken.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:50

Joh mijn koudbloed haflinger van 27 staat al jaren op Pavo en glimt als een spiegel zonder te schuren!
Echt niet alle paarden gaan schuren van Pavo en het stijf staan van de suikers valt ook prima mee.
Kijk naar de daadwerkelijke getallen. Wat er daarvan op de zak staat, klopt wel degelijk, daar zijn nl strenge regels voor, wat je moet en mag vermelden op je etiket.
En staar je vervolgens niet blind op percentages, maar kijk naar hoeveel ze daadwerkelijk binnen krijgen.
En reken dan ook eens uit hoeveel suiker ze uit ruwvoer binnenkrijgen.
Als je er geen kilo's brok of muesli ingooit, dan is het aandeel suiker uit krachtvoer tov ruwvoer heus zo veel niet.

Een vitaminebrokje kan ook prima voldoende zijn, die krijgt mijn 5 jarige haflinger nu ook. De Vital Complete van Pavo, 75 gram per dag en daar doet hij het super op (beleeft momenteel een groeispurt).

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 13:05

Mijn koudbloed doet het ook niet goed op pavo.
Eveneens ook schuren, wat ze nimmer doet, ik heb haar al sinds veulen en nooit heeft ze 1 dag geschuurd... haar manen zijn dan ook prachtig om zien maar met pavo ging ze die wél schuren...
2 dagen van de pavo af en het schuren was ook weg...

Bovendien krijgt ze een opgeblazen buik van pavo en heeft ze continu last van winderigheid...

PS : een haflinger van 5 jaar die een groeispurt heeft?!

llora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 15:57

Goed dat jullie het zeggen . Maar zijn er dan andere merken voor koudbloeden en sobere rassen? Vond bij de pabo liga juist interessant de dubbele dosis vitaminen. Dacht dat ZE dan zeker geen tekorten konden,hebben als ze matig eten bijkrijgen.

Hebben,jullie ook de pabo liga gegeven?

Maliboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:57

Van gewone brok en muesli moet je vrij veel voeren wil je echt zeker weten dat ze alles binnen krijgen en dan heb ik het echt over een paar kilo, bij bijvoorbeeld marstall force hoef je maar iets van 50 tot 100 gram (ligt aan je paard) te voeren.

Lijkt me in jou geval handiger om te doen dan zakken brok aanslepen aangezien ze ook niet heet mogen worden.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 18:21

Nee de pony mag abosluut ni heet worden. Als je hem een,schep basis mengel geeft in de winter verdeeld over twee voederbeurten, staat hij redelijk goed hevig en dat is niet de bedoeling. Maar het enige nadeel,ik vind niet direct een,verdeler van de marstal force. En Online bestellen vind ik niet zo gemakkelijk.

Maliboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 21:49

Er zijn wel meer merken die een vitamine brokje hebben, weet zo niet welke maar met een beetje Google moet dat lukken lijkt me.