Biotine

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JolienHeidi

Biotine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 11:58

Hallo allemaal!

Aangezien mijn pony slechte hoeven heeft, geef ik haar dagelijks biotine.
Nu is ze ook gevoelig voor hoefbevangenheid (Hoeven breken vaak af. Als ze te kort staat wordt ze weer bevangen.) en zijn alle poeders die ik in de winkel kan vinden, aangevuld met glucose. -O-
Dit komt er in de praktijk op neer dat ik mijn paard dat streng op dieet staat 30 gram suiker per dag geef om het probleem aan te pakken.
Weet iemand of er andere vormen van biotine zijn?

Bij voorbaat dank!

_clau_1991

Re: Biotine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:49

De biotine van Pharmahorse is niet gemengd met dextrose maar met MSM dus ik denk dat dat misschien wel iets is voor je paard :) Het is bovendien erg zuinig in gebruik!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:56

Je hebt inderdaad die van Pharmahorse, wel is de dosering daar vrij laag van (concentratie 2g/kg, dosering pony 5g = 10mg/pony) en mag je hem niet verhogen i.v.m. de hoeveelheid msm die erin zit.

Een andere mogelijkheid is Subli Biotinemix. Die heeft wel suiker als basis maar bevat alleen biotine en suiker. De concentratie is 5.7g/kg, dosering pony is 3g = 17.1mg/kg. Dan voer je dus 2.5g suiker.

Welke biotine voer je nu?

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:31

Ik voer mijn haflinger met brokkelhoeven vitalbix daily complete vitaminebrok. De hoeven zijn nu echt een stuk sterker geworden.

Vaak zijn brokkelvoeten een teken dat het lichaam ergens een tekort aan heeft, in vitalbix zitten alle nodige vitamines en mineralen die een paard / pony dagelijks nodig hebben.