Ursonne premium van dr Schaette

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_WenDy

Ursonne premium van dr Schaette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 20:59

Graag wil ik jullie ervaringen horen
Over het gebruik van ursonne.
Wat doet het met je paard, geef je de korrel of de poeder, hoeveel. Waar koop je het en wat betaal je ervoor, kortom, vertel! :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 10:17

ik heb het een jaar of 10 geleden gegeven. Eerst in de vorm van the natural way voer ( = zemelen + ursonne ), later alleen de ursonne. Ik gaf de korrel ( volgens mij zat daar geen suiker in toegevoegd en in het poeder wel ?). Korrel is ook gemakkelijker als je alleen droog voer geeft natuurlijk.

Little_Gift

Re: Ursonne premium van dr Schaette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 13:00

Ik heb het gegeven enkele jaren terug (2 jaar denk ik) toen mijn merrie met een leverprobleem kampte... ik heb het haar een maand of 2 à 3 bijgevoerd bij haar gewoon voer en moet zeggen dat het écht een aanrader is!
Ze knapte er enorm van op, blonk weer in haar vel, was weer levenslustig, haar eetlust groeide weer en ze was terug vrolijk en wakker... na de kuur met ursonne terug lever laten testen en alle waarden waren toen prima, daar waar ze dus bij de eerste testen helemaal in de war waren!

Ze moest er wel aan wennen om het te eten, maar ze is dan ook een heel kieskeurige eter dus dat wil niet zoveel zeggen.
Ik gaf ook de korrelvorm.
Ik kocht het bij homeovet.nl
Is wel redelijk aan de prijs maar goed, je hebt er ook wel resultaat voor terug!

Indien mijn merrie nog eens omwille van wat voor oorzaak dan ook, slecht in haar vel komt te zitten is dit meteen het eerste waar ik naar terug grijp!

_WenDy

Re: Ursonne premium van dr Schaette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 21:33

Wat fijn dat het jouw paard heeftgeholpen met de lever waarden weer op orde te krijgen. Ik vind het zelf ook een super middel en het helaas lastig aan te komen. Juist omdat steeds minder mensen het kopen denk ik. Ik geef het altijd in het najaar.ik merk dat mijn paard dan de verharing veel beter door komt.

Verder vind ik het qua prijs ook enorm meevallen als je ziet wat je krijgt en hoe het helpt.
Ik geef zelf ook de korrel ipv de poeder omdat in de poeder melasse zit.

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 21:36

@maris
Waarom geef je ursonne in combinatie met zemelen? En de de ham vraag- waarom geef je het nu niet meer?:-)

Er is ook dez website die zegt dat het helpt tegen zomereczeem. Zijn er mensen hier met ervaringen?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:33

The natural way is paardenvoer waarin die zemelen en ursonne gecombineerd zitten. Waarom ze daar zemelen gebruiken , ik dacht omdat zemelen het minst belastend zijn voor het lichaam. Maar dat zou je moeten navragen.
Waarom ik geen Ursonne meer geef ? oei goede vraag. Ik weet het niet meer precies. wel dat het voer met de zemelen niet helemaal genoeg energie gaf. Ik ben toen over gestapt op ander voer waar al vit en min in toegevoegd waren, ik denk dat ik daarom met extra ursonne bijvoeren ben gestopt.

wheaty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:51

Ik gebruik nu sinds een jaar ursonne kruiden door een schepje zemelen
Ik heb 4 paarden , ze krijgen het alle 4
Een paard heeft zomerexceem ( gehad) , door dit paard ook dit voer gaan geven
En dit jaar de eerste keer manen ! En een mooie staart !
Wel merk ik dat hij het nog wel moeilijk heeft in de schemering met de mugjes , dus savond wel nog de deken op en smorgens weer af !!!
Ook heb ik een paard met astma , deze reageert ook heel goed op dit voer !
Inderdaad , na de eerste 3 maanden werden alle paarden wat futloos , kwam door het ontgiften !
Dat geeft best lang geduurd , ook gingen ze allemaal schilferen , sommigen meer dan de anderen , zou ook bij het ontgiften horen !
De paarden die gereden werden kregen voor de energie toevoer wat spelt of haver , ging prima !
In oktober krijgen ze het al een jaar , en tot nu toe gaan ze er super op !