Waar kan ik een stevige voerbak/emmer vinden???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Magic2003

Waar kan ik een stevige voerbak/emmer vinden???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 17:20

Hallo iedereen

Ik ben op zoek naar een goede voerbak of -emmer voor in de stal van mijn paard. Ik heb al een voederbak geprobeerd om aan de staldeur te hangen, maar na een week brak deze af.
Afbeelding

Vorige week besteld ik op divoza een flexibele voeremmer, maar deze moest er ook al aan geloven. De handvaten braken af en er is al een scheur in de emmer zelf. Ook de vorm is al helemaal anders doordat mijn paard er ging op staan.
Afbeelding

Wie kan me helpen bij het vinden van een voeremmer of -bak die niet zo makkelijk stuk gaat? Bij voorkeur iets op de de grond te zetten. Aangezien ik de stal huur, kan ik geen gaten in de muur boren e.d..

Ik hoop echt dat het 3e keer goede keer is.. _/-\o_

RianneH

Re: Waar kan ik een stevige voerbak/emmer vinden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:26

Laat je de bak in de stal staan voor een langere tijd? Zoja, zou ik oppassen met hardplastic.
Zoniet, dan is misschien een simpel afwasteiltje een idee? Of als je groter wilt zo'n zwarte grote ton?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:26

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:28

Dan zijn die saaie bakken van Stubbs nog altijd het allersterkst.
Maar ook daarvoor geldt: na het voeren, weghalen.

Bij voeren op de grond zou ik gaan voor zo'n zwarte speciekuip, bij iedere doe-het-zelf zaak wel te koop.

Magic2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 17:30

RianneH schreef:
Laat je de bak in de stal staan voor een langere tijd? Zoja, zou ik oppassen met hardplastic.
Zoniet, dan is misschien een simpel afwasteiltje een idee? Of als je groter wilt zo'n zwarte grote ton?

De emmer staat inderdaad voor langere tijd in de stal. In welk opzicht moet ik dan oppassen met hardplastic? Bedoel je dat het daar niet stevig voor genoeg is, of dat het schadelijk is voor het paard?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:31

Ik gebruik al jaren zo een: Afbeelding
Ze zijn van rubber en gaan niet kapot als een paard er in of op gaat staan. Hij is niet te groot en kan ook gewoon in de stal blijven.

Enige nadeel is dat -omdat hij op de grond staat- je dus iets vaker de bak moet schoonmaken omdat er strooisel en mest in kan komen als je paard er mee gaat spelen.
Voordeel: je kunt hem zo onder de kraan zetten, het schoonmaken is niet veel werk. ;)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:35

Magic2003 schreef:
RianneH schreef:

De emmer staat inderdaad voor langere tijd in de stal. In welk opzicht moet ik dan oppassen met hardplastic? Bedoel je dat het daar niet stevig voor genoeg is, of dat het schadelijk is voor het paard?

Omdat het gevaarlijk is ja. Hard plastic knapt uiteen als het kapot gaat en vaak zijn dat scherpe puntige stukken. Die komen in het stooisel terecht en kunnen in de hoef steken of nog erger, opgegeten worden.

Die bak van hippologic lijkt me zeer geschikt. De metselkuipen gebruiken wij ook, voor het water. Ze worden ook wel in boxen gebruikt voor slowfeederbakken, dus zijn redelijk veilig.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:38

Ik had rubberen lage voeremmers van Agradi, van 11 liter geloof ik (groot zat!). Maar omdat die na leeg eten in de stal bleven tot de volgende voerbeurt, gingen ook die 'onsloopbare' bakken kapot.

Ze kregen scheuren maar het vervelendste was dat ze niet goed schoon te krijgen waren na een tijdje. Dan werd het rubber wat poreuzer en bleef er mest/vuil in zitten.

Ik heb nu mijn oude plastic bakken met metalen beugels weer in gebruik. Zolang die het houden. We hebben zo'n opfok-deur waar ze hooi door heen eten, en daar hangt die bak ook. Naar de buitenkant dan, dat scheelt ietsjes. Ze gooien er nog steeds mee en soms liggen ze ook ín de stal.

Al eens naar een kalverenemmer of trog gekeken? Ik zag van die mooie lage, ronde, verzinkte bakken bij de Welkoop maar vond ze wat duur en ze hadden een hengsel wat ik gevaarlijk vond.
Bij de Praxis zag ik laats bloembakken van hetzelfde soort, zonder hengsel en erg betaalbaar. Dat is nog wel wat om te proberen, al zeker als je 'm in een oude autoband klemt of schroeft :j

edit: hippologic die heb ik dus, maar bij er op staan gaan ze hier wel kapot en ze willen dus ook niet echt schoon worden

speciekuipen houden het hier langer en ze zijn ook beter wasbaar. Maar als die leeg zijn kunnen ze ook zo in elkaar getrapt worden (groter dus gebeurt minder snel).
Met water gaan die goed, met voer niet lang genoeg :')

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:47

@Safiera: ja ze gaan niet eeuwig mee. Daar heb je gelijk in. Maar voor dat geld (en het gemak en de veiligheid) besteed je dan een paar euro aan een nieuwe. Bij mij gaan ze dus niet kapot maar na een paar jaar koop ik nieuwe omdat ze toch wat vies worden, maar dat is met elke (plastic) bak.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:54

Metselkuipen zijn ook niet echt heel sterk. Maar wil je een beetje die grootte qua bak dan zou je een blauw vat door kunnen slijpen( waardoor het lager wordt) dat is wel beresterk.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 18:46

Waarom niet gewoon een stukje bodem schoonvegen en daarop de brokken geven?

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 18:49

Ik heb gewoon een stevige voerbak met hengsels om over de deur te hangen. Die gaat al 5 jaar mee en heeft echt een hoop overleefd. Wel weghalen na het voeren.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 18:55

wij hebben metalen voerbakken in de hoek van de stal hangen.
anders voer geven en wachten tot het op is , dan kan je de bak weer opbergen of voor de stal op de grond zetten.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 19:21

Hippologic: elke 2-3 manden 15 euro aan rubberen bakken vond ik het niet waard :)

Weghalen na het voeren is soms best lastig, zeker als je niet zelf voert. En ik voer ze juist grasmix/lucerne er bij zodat ze er extra lang over doen :+

Op de vloer hier geen optie, kruiden, olie, poeders en vitaminebrokjes verspillen ze dan te veel.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 19:26

Ik heb deze, en ik vind hem echt heel fijn. Niet zo groot ding. De kleine variant. En James kan met zijn dikke Haflinger hoofd prima uit de bak eten :)
Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 23:25

Ik heb de flexibele bakjes van Action. Pony's lopen met zn 3en 24/7 buiten en geef ze in de stal of buiten voer. IK koop 1 of 2x per jaar nieuwe, maar er is er pas 1 lek en die gebruik ik nog. De vorm is niet meer helemaal rechthoekig, maar het is wel veilig.
Onze hengst heeft er weleens mee gespeeld en dat kunnen ze ook prima hebben. Handvaten zijn klein en niet gevaarlijk. Ik laat ze ook gewoon staan tot volgende dag. Ik geef het en ga naar huis. Soms zet ik er 6 verdeelt over de paddock.
Voor ons gaat er genoeg in. Ze kosten geen drol en zijn er in turqoise, paars en roze volgens mij. Ik zou er gewoon een paar kopen.

TONTO1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 00:16

hallo ik heb deze en die heeft ijzeren haken voor aan de staldeur te hangen daar waar spijlen zijn misschien is dit iets voor jou
Afbeelding

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 00:23

Debak die chasey laat zien hebben wij hier ook, bevalt goed.
Behalve schoonmaken gaat wat minder handig. Niet erg als je paarden hebt die de bak aan alle kanten uitlikken.
Maar ik heb er hier ook 1 die altijd voer laat liggen. Slobber wordt dan helemaal een zooi, maar stukje muesli trekt muizen.
Daar gebruik ik dan de emmer van die tonto laat zien en die haal ik weg als hij klaar is.

jillicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 20:00

Ik heb al een tijdje dezelfde bak als die Tonto laat zien op de foto. Voor de zekerheid heb ik hem bevestigd met strobaal touwen. Zo kan hij niet los.

xkimmetjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 23:27